مسابقات قرآن ویژه روستائیان و عشایر همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3782848
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

مسابقات قرآن ویژه روستائیان و عشایر همدان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر استان پنج‌شنبه، ۱۱ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات قرآن‌کریم ویژه روستائیان و عشایر همدانبه گزارش ایکنا از همدان، بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر استان روز پنج‌شنبه، 11 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
مرحله استانی مسابقات قرآن کریم ساعت 8:30 دقیقه صبح در محل سالن اجتماعات امام علی(ع) و سالن جلسات شهید پورش همدانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به صورت همزمان ویژه بانوان و آقایان برگزار خواهد شد.
این مسابقات در بخش آقایان در رشته‌های حفظ یک جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ده جزء، قرائت، اذان، دعاخوانی و تفسیر نمونه جلد 11 و در بخش بانوان در رشته‌های حفظ یک جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ده جزء، ترتيل و تفسیر نمونه جلد 11 برگزار خواهد شد.
تنها روستائیان و عشایر ساکن در روستاها و مناطق عشایری در زمان برگزاری مسابقه می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، منبع رشته دعا خوانی در مرحله روستایی شامل دعای کمیل، دعای ندبه، و دعاهای ایام هفته بر اساس کتاب مفاتیح نوین است.
در مرحله استانی رشته دعاخوانی شامل مناجات پانزده‌گانه امام سجاد(ع)، مناجات شعبانیه، دعای سمات و در مرحله کشوری، مناجات ابوحمزه ثمالی، مناجات امام حسین(ع) در روز عرفه، دعای صباح و دعای یستشیر بر اساس کتاب مفاتيح نوین است، شرکت کننده نیز یکی از فرازهای دعا را که به قید قرعه توسط داور اعلام می‌شود قرائت می‌کنند.

شرکت‌کنندگان تنها می‌توانند در یک رشته شرکت کنند
شرکت‌کنندگان در رشته قرائت یا حفظ نمی‌توانند در رشته اذان یا دعاخوانی شرکت نمایند، آزمون رشته تفسیر موضوعی به صورت کتبی و با ۳۰ سؤال تستی و ۳ سؤال تشریحی از جزوه تفسیر جلد(۱۱) است، شرایط سنی جهت شرکت در بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۴۰ سال و در رشته دعاخوانی آزاد است.
همراه داشتن کارت شناسایی معتبر در جهت احراز هویت شرکت‌کنندگان در تمامی مراحل اجرای مسابقه الزامی است.
علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات می‌توانند تا 5 بهمن ماه به مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه و یارابطين عقیدتی و فرهنگی در مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.
به نفرات برتر هریک از رشته‌ها در سطح استان جوایزی اهدا می‌شود، نفرات اول مسابقات استانی در هریک از رشته‌های یاد شده به جزء حفظ یک جزء در دو بخش بانوان و آقایان که مرحله کشوری ندارد جهت شرکت در مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی می‌شوند.
مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که محل و زمان دقیق آن طی اطلاعیه جداگانه متعاقباً اعلام خواهد شد.
انتهای پیام

captcha