پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3782887
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ـ قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان چهارمحال و بختیاری گفت: در ۹ ماه ابتدای سال جاری ۴ میلیارد و ۲۵۳ میلیون تومان زکات به کمیته امداد استان پرداخت شده است.

پرداخت بیش از 4 میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، نجفعلی حیدری، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با بیان اینکه زکات دریافتی برای کمک به نیازمندان و ارائه خدامت به آن‌ها مصرف می‌شود، اظهار کرد: 35 مبلغ در حوزه زکات و 392 عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در 9 ماه ابتدای امسال 4 میلیارد و 255 میلیون تومان زکات به این نهاد پرداخت‌شده است، افزود: از این مجموع 3 میلیارد و 41 میلیون تومان در زمینه‌های تأمین جهیزیه، درمان، تحصیل دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب، آزادی زندانیان، احداث، مرمت و بازسازی مسکن هزینه شده است.
قائم مقام کمیته امداد استان تصریح کرد: یک میلیارد و 212 میلیون تومان نیز از محل درآمدهای زکات مستحبی به ساخت مسجد، خانه عالم، حسینیه و پروژه‌های عام‌المنفعه اختصاص یافته است.
حیدری تعداد روستاهای پرداخت‌کننده زکات را 350 روستا عنوان و خاطرنشان کرد: 71 درصد از زکات پرداختی مردم چهارمحال و بختیاری در راستای کمک به نیازمندان و 29 درصد نیز به احداث پروژه‌های عام‌المنفعه اختصاص‌یافته است.
انتهای پیام

captcha