کارهای امیدبخشی در اقتصاد دانش‌بنیان همدان انجام شده است
کد خبر: 3782892
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

کارهای امیدبخشی در اقتصاد دانش‌بنیان همدان انجام شده است

گروه اجتماعی ـ فرماندار همدان با تأکید براینکه شهرستان همدان در مقاوم‌سازی اقتصاد بیش از ظرفیت موجود پیش رفته است، گفت: در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان که یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است کارهای امیدبخشی در استان صورت گرفته است.

به‌ گزارش ایکنا از همدان، به نقل از ایسنا حسین افشاری فرماندارهمدان یکشنبه 30 دی در کمیته اقتصاد مقاومتی شهرستان همدان، اظهارکرد: شرکت های دانش بنیان در سال گذشته 156 میلیارد تومان فروش داخلی و 1.5میلیون دلار صادرات داشته که کار بزرگی بوده است.
وی با بیان اینکه بررسی تأثر پساب فاضلاب بر غلظت آلایندگی محصولات کشاورزی کار مشترک شرکت آب و جهاد کشاورزی در استان بوده است، تصریح کرد: بعضی کارهایی که در راستای مقاوم سازی اقتصاد در استان همدان انجام شده در کشور برای اولین بار بوده به طوریکه انتقال پساب به نیروگاه 1000 مگاواتی در استان همدان صورت گرفت و توانست 25 حلقه چاهی که در این نیروگاه حفرشده بود و سفره‌های زیرزمینی را تخلیه می‌کرد و از طرفی فاضلابی که در مزارع رها شده و آلایندگی زیست محیطی نیز داشت را وارد چرخه تولید انرژی بکند.
افشاری با تأکید براینکه استان همدان پایلوت نیروگاه‌های خورشیدی در کشور است، خاطرنشان کرد: درشهرستان همدان کارهای بزرگتری در راستای مقاوم سازی اقتصاد و امنیت غذایی صورت گرفته است.
فرماندار همدان اظهارکرد: فشارهای زیادی از سوی آمریکا تحت عنوان تحریم‌های فلج کننده در دوره اوباما به کشور وارد شد که اگر یک دهم این تحریم ها بر کشورهای درجه یک اروپایی وارد می‌شد آن کشور را زمین گیر می‌کرد درحالیکه ایران 40 سال تحت تحریم است.
وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی جامعه مذهبی و روحانیت در مساجد خیلی پیشرو عمل کردند به‌طوریکه مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی در جامعه نهادینه شده و مردم خود را مقید به رعایت صرفه‌جویی و استفاده درست می‌دانند.
افشاری با بیان اینکه در حوزه سلامت نیز کارهای بزرگی در شهرستان همدان انجام شده است، تأکید کرد: در حوزه سلامت کمترین وابستگی وجود دارد که نشان داد می‌توانیم اقتصاد را مقاوم کنیم و از تکانه‌های دشمنان ایمن نگه داریم.
فرماندار همدان درباره غیرمقاوم بودن 2 مدرسه شهرستان همدان، از آموزش و پرورش خواست تا این 2 مدرسه را در دستور کار قرار دهد و با وزارتخانه درباره نوسازی این مدارس مکاتبه داشته باشد.
وی با بیان اینکه کار بزرگی توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی در شهرستان صورت گرفته است، تصریح کرد: طی 10 روز گذشته، مشکل 20 ساله 4 روستای حوزه سد اکباتان که مشکل کیفیت و کمیت آب داشتند برطرف شد.
انتهای پیام

captcha