عمل موفقیت‌آمیز تعیین قطعی جنسیت فرزند در مرکز ناباروری جهاددانشگاهی
کد خبر: 3782905
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

عمل موفقیت‌آمیز تعیین قطعی جنسیت فرزند در مرکز ناباروری جهاددانشگاهی

گروه اجتماعی ــ مسئول آزمایشگاه جنین‌شناسی مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم از عمل موفقیت‌آمیز تعیین جنسیت که برای اولین بار در مرکز جهاد دانشگاهی قم بر روی خانم 41ساله انجام شد، خبر داد.

عمل موفقیت‌آمیز تعیین قطعی جنسیت فرزند در مرکز ناباروری جهاددانشگاهی
راحیل جنتی‌فر در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: تست PGD که معمولا برای زوج‌هایی با سنین بالا انجام می‌شود علاوه بر تعیین جنسیت می‌توان مشکلات ژنتیکی را نیز بررسی کرد.
وی با اشاره به اینکه این عمل، در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم انجام می‌شود، افزود: اخیراً  یک خانم 41 ساله، جهت تعیین جنسیت دختر، به این مرکز مراجعه کرده و پس از آن،  تعداد چهار جنین که از کیفیت بالایی برخوردار بودند مورد عمل PGD قرار داده شدند که از این تعداد، دو جنین که جنسیت دختر داشتند به رحم این خانم منتقل شده و فرایند بارداری انجام شد.
مسئول آزمایشگاه جنین شناسی مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم، تصریح کرد: در ابتدا لقاح آزمایشگاهی، میکرو اینجکشن انجام می‌شود و بعد از اینکه جنین ها بعد از لقاح به مرحله شش تا ده سلولی می‌رسند، نمونه برداری (بیوپسی) روی جنین انجام شده و یک یا دو بلاستومر (سلول جنین) جدا می‌شود و برای تشخیص تعیین جنسیت یا ژنتیک مورد بررسی قرار گرفته و جنینی که باقی مانده بعد از پنج روز به رحم مادر منتقل می‌شود.
جنتی فر با یادآوری این‌که عمل PGD جهت تعیین جنسیت برای اولین بار در مرکز جهاد دانشگاهی قم، بر روی این خانم 41 ساله انجام شد و نتیجه مطلوب از این عمل حاصل شد،افزود: از این پس زوجینی که بخواهند از تولد فرزندان با مشکلات ژنتیکی جلوگیری کرده و یا جنسیت فرزند خود را مشخص کنند، می‌توانند با مراجعه به این مرکز، عمل PGD را انجام دهند.
وی در پایان گفت: توصیه می‌شود زوجینی که قصد دارند تا جنسیت فرزند اول خود را تعیین کنند، قبل از ورود به سیکل، مشاوره مامایی، ژنتیک و جنین شناسی را انجام داده و به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha