ایران و اعراب درک مشترکی برای کمک به فلسطین ندارند
کد خبر: 3782919
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

ایران و اعراب درک مشترکی برای کمک به فلسطین ندارند

گروه بین‌الملل ـ معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به این که ایران و عرب‌ها درک مشترکی برای کمک به فلسطین ندارند، گفت: اسرائیل یک پروژه‌ استعمارگری و توسعه‌طلبی است و اقدامات این رژیم در چارچوب شعار «نیل تا فرات» است.

ادیت شده؛ ایران و عرب‌ها درک مشترکی برای کمک به فلسطین ندارند
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ عباس خامه‌یار، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزن فرهنگی پیشین ایران در کویت با بیان این مطلب در نهمین همایش بین‌المللی «غزه؛ نماد مقاومت» که بعدازظهر امروز (30 دی‌ماه) در حسینیه «الزهراء» سازمان فرهنگ برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: انقلاب اسلامی با عزت و افتخار 40 سالگی خود را پشت سر می‌گذارد و یکی از اهداف آن حمایت از مظلومان فلسطین است.

وی افزود: امام خمینی(ره)، نهضت ضداستبدادی، ضد صهیونیستی و ضداستعماری را با هم تلفیق کرد و در طول سالیان مبارزه در نجف و ترکیه نسبت به این موضوع اهمیت دادند و نخستین مرجعی بودند که مجوز پرداخت زکات و وجوهات را به مسئله فلسطین دادند.
 
معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت: انقلاب اسلامی با پیروزی‌ خود و با رهنمود امام خمینی(ره) برای نخستین بار سفارت اسرائیل را در اختیار سفارت فلسطین قرار داد و امام راحل بهترین تعبیر را در رابطه با اسرائیل به کار برد و رژیم صهیونیستی را غده‌ سرطانی معرفی کرد و امروز پس از گذشت 40 سال همین موضع را رهبر معظم انقلاب دارند و قضیه فلسطین را اصلی‌ترین مسئله می‌دانند. 

وی با اشاره به این که ایران و عرب‌ها درک مشترکی برای کمک به فلسطین ندارند، گفت: اسرائیل یک پروژه‌ استعمارگری و توسعه‌طلبی است و اقدامات این رژیم در چارچوب شعار «نیل تا فرات» است و بسیاری از متفکران عرب و اسلام نیز روی این مسئله تاکید دارند.

خامه‌یار تصریح کرد: آنچه در جهان اسلام اتفاق می‌افتد موافقت‌نامه «سایکس ـ پیکو» دوم است و در واقع این اتفاقات برای اجرای نقشه‌های جدید در منطقه است و کاملا نشان‌دهنده‌ای «سایکس ـ پیکو» دوم است و این موافقت‌‌نامه به مراتب خطرناک‌تر از «سایکس ـ پیکوی» اول است و ادامه جنگ‌های مذهبی و قومی هدف اساسی پروژه است و به دنبال نابودی ارتش‌های قدرتمند منطقه هستند. 

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ اظهار کرد: در «سایکس ـ پیکو» جدید تمامی مبانی کشورهای اسلامی باید از بین برود، به‌عنوان مثال تمامی موزه‌های عراق را به تاراج بردند و این پروژه ر ا در جای جای فضای مجازی می‌توان مشاهده کرد و هدف اصلی آن‌ها در حال حاضر ایران است.

وی در پایان گفت: پس از آن بیانیه تاریخی «بالفور» که به موجب آن حق یک ملتی را گرفتند و به ناحق در اختیار صهیونیست‌ها قرار دادند، این شوم‌ترین سندی است که در حق ملت فلسطین انجام شد؛ امروز آن چیزی که به عنوان معامله قرن نام برده می‌شود، در ادامه همان «سایکس ـ پیکو» و «بالفور» است و به رغم این جنگ رسانه‌ای و فضای روانی، قضیه‌ فلسطین به یک مسئله فرا دینی و فراملی و فراقومی تبدیل شده است.
انتهای پیام
captcha