انفاق در سیره حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3783036
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

انفاق در سیره حضرت زهرا(س)

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام مرتضی جعفری گفت: حضرت زهرا(س) به انفاق عنایت ویژه‌ای داشتند، لذا در شب عروسی لباس خود را به نیازمند دادند و یا در سه شب متوالی غذای خود را بخشیدند در حالی که خودشان آن غذا را دوست داشتند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام مرتضی جعفری، امام جمعه بخش طغرالجرد شهرستان کوهبنان، 30 دی‌ماه در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه قمر بنی‌هاشم(ع) کوهبنان، گفت: بندگان خاص و خوب همواره مورد توجه حضرت حق هستند، کسانی که در هر حال تواضع داشته و تکبر و فخرفروشی را از خود دور نگه داشته‌اند.
وی اظهار کرد: انسان باید در همه امور و کارها حالت تواضع داشته باشد و سعی کند در مسائل دینی، سیاسی، اقتصادی و... حالت خشوع و خضوع را مد نظر قرار دهد.
امام جمعه طغرالجرد افزود: انسان در سجده در بهترین حالت در درگاه حضرت حق است؛ لذا انسان باید در برابر افراد کم ظرفیت مقابله نکند و جواب ندهد.
وی تأکید کرد: حالت مهر، محبت و فرو بردن خشم ائمه به‌ویژه امام حسن مجتبی(ع) را بارها در برابر انسان‌های کم خرد شنیده‌ایم که باعث جذب و ایمان آوردن برخی از آنان شده است. نبی مکرم اسلام(ص) در برابر افراد کم خرد، صبر و حوصله فراوانی به خرج می‌دادند.
حجت‌الاسلام جعفری اظهار کرد: اخلاق و رفتار حضرت امام‌(ره) ستودنی بود، البته بندگان خاص قیام و قعودشان فقط برای رضایت حضرت حق است چون اخلاص در عمل دارند.
وی ادامه داد: تکبر از خصوصیات شیطان است آمریکا چون مستکبر است و غرور خاصی دارد شیطان بزرگ قلمداد می‌شود.
امام جمعه طغرالجرد گفت: نماز جمعه در رأس امور است و خیر دنیا و آخرت در آن نهفته است؛ اگر برکت و خیر فراوان در زندگی را خواستاریم باید اهل جمعه و جماعت باشیم.
حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: حضرت زهرا(س) به انفاق عنایت ویژه‌ای داشتند، لذا در شب عروسی لباس خود را به نیازمند دادند و یا در سه شب متوالی غذای خود را بخشیدند در حالی که خودشان آن غذا را دوست داشتند.
وی تأکید کرد: حضرت زهرا(س) نگاه کردن به چهره حضرت رسول(ص) را بسیار دوست داشتند چون هم پدر و هم رهبر ایشان بودند؛ ما باید احترام به پدر و مادر را در سرلوحه امورات خویش قرار دهیم.
امام جمعه طغرالجرد بیان کرد: حضرت زهرا(س) تلاوت قرآن را بسیار دوست داشتند، اینجاست که مقام معظم رهبری بر تلاوت قرآن و رسیدگی به محرومان را بارها توصیه کردند.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha