استاد دانشگاه محقق اردبیلی در زمره یک درصد برتر نخبگان علمی جهان قرار گرفت
کد خبر: 3783043
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

استاد دانشگاه محقق اردبیلی در زمره یک درصد برتر نخبگان علمی جهان قرار گرفت

گروه اجتماعی ـ پرفسور حسین شایقی، عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی، برای چهارمین بار متوالی، در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.

استاد دانشگاه محقق اردبیلی؛ در زمره یک درصد برتر نخبگان علمی جهانبه گزارش ایکنا از اردبیل، ابوالفضل بضاعت‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی‌ روز گذشته، ۳۰ دی‌ماه در خبرنگاران ‌گفت: بر اساس اعلام مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام‌(ISC)، حسین شایقی، استاد تمام گروه برق دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی بر اساس داده‌های منتشر شده از پایگاه طلایه‌داران علم تامسون رویترز(ISI) در سال ۲۰۱۸ در رده برتر قرار گرفته است.
بضاعت‌پور با اشاره به اینکه این فهرست از پژوهشگران پراستناد در ۲۲ حوزه موضوعی علوم و علوم اجتماعی است، افزود: داده‌های مورد استفاده در تحلیل و انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر از سامانه شاخص‌های اساسی علم(ESI) و وب علوم(WOS) در بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ استخراج شده است.
وی فرآیند و معیار‌های مکمل شناسایی نویسندگان را نرخ خود استنادی، نسبت تعداد کل استناد‌ها به تعداد کل مقالات استنادکننده، تنوع جغرافیایی مقالات استناد کننده و تخصص‌گرایی دانست که در شناسایی پژوهشگران تاثیرگذار مدنظر قرار گرفته است.
یادآور می‌شود، دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.
انتهای پیام
captcha