پخش سالانه ۲۳ هزار ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3783092
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

پخش سالانه ۲۳ هزار ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی - مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این مرکز در هر شبانه‌روز، ۶۴ ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی از طریق فرستنده‌های مختلف برای آنتن برنامه پخش می‌کند، گفت: سالانه در مجموع ۲۳ هزار و ۳۶۰ ساعت برنامه از صدا و سیمای استان پخش می‌شود.

پخش سالانه 23 هزار ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی در آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مرتضی صفری، مدیر کل صدا وسیمای مرکز استان، امروز در جلسه شورای معاونان صداوسیمای استان با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه این مرکز به لحاظ ظرفیت‌های استان جزء ۴ مرکز حساس کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: رسانه ملی با توجه به نقش آذربایجان‌شرقی در معادلات ملی و منطقه‌ای و نگاه خاصی که خارج از مرز‌ها بر استان وجود دارد، باید برای تحلیل وضعیت حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان اینکه این مرکز در هر شبانه‌روز، ۶۴ ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی از طریق فرستنده‌های مختلف برای آنتن برنامه پخش می‌کند گفت: سالانه در مجموع ۲۳ هزار و ۳۶۰ ساعت برنامه از صدا و سیمای استان پخش می‌شود.

صفری با اشاره به فعالیت ۴۵۰ فرستنده تلویزیونی و رادیویی در استان گفت: رسانه ملی در طول سال‌های گذشته موفق به ارتقای سیستم خود از آنالوگ به دیجیتال شده و ۹۵ درصد مردم استان به ۲۳ شبکه تلویزیونی و ۲۰ موج رادیویی با کیفیت قابل قبول دسترسی دارند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی افزود: به‌مناسبت چهلمین سال انقلاب ۱۲۵ طرح فنی و عمرانی در دهه فجر با هزینه‌ای افزون بر ۱۵ میلیارد تومان در زمینه‌های سیگنال رسانی، توسعه رسانه‌های دیجیتال و احداث ایستگاه‌های جدید در استان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه سازان رسانه ملی مهندسی پیام را در اولویت کاری خود دارند، گفت: در این راستا تلاش می‌شود نگاه علمی و حرفه‌ای بر تولید برنامه‌ها حاکم شود و برنامه‌سازی با تشخیص ذائقه مردم صورت گیرد.

صفری با اشاره به رویکرد رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش پشتیبانی رسانه ملی از دولت، افزود: رسانه ملی خود را از دولت جدا نمی‌داند و سعی دارد نقش خود را در تحرک و توسعه استان ایفا کند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: رسانه ملی در پی راه‌اندازی نهضت تبیین و اطلاع‌رسانی عملکرد نظام است.

انتهای پیام

captcha