انقلاب اسلامی برای ملت ایران چه كرد/ رفع مشكلات اقتصادی؛ مطالبه انقلاب
کد خبر: 3783095
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

انقلاب اسلامی برای ملت ایران چه كرد/ رفع مشكلات اقتصادی؛ مطالبه انقلاب

گروه سیاست و اقتصاد ـ مدیركل تبلیغات اسلامی فارس ضمن برشمردن اهداف انقلاب اسلامی به تبیین عملكرد انقلاب طی چهل ساله گذشته پرداخت و گفت: امروز كسی نمی‌تواند منكر نقش‌آفرینی انقلاب اسلامی در سطح بین‌المللی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: هدف انقلاب اسلامی یك هدف فرهنگی بود و اگر بخواهیم انگیزه‌های انقلاب را تبیین كنیم می‌توان گفت مهم‌ترین عاملی كه موجب ایجاد انقلاب اسلامی شد نگاه فرهنگ دینی بود.
وی با بیان اینكه انقلاب اسلامی اهدافی را دنبال كرد كه در چله انقلاب باید این اهداف تبیین شوند، افزود: اولین هدف انقلاب، احیای ارزش‌های دینی بود؛ انقلاب آمد تا جریان منكر را كنار گذاشته و جریان معروف را حاكم كند.

انقلاب اسلامی فرهنگ قرآن را ترویج داد
مهرابی با تأكید بر اینكه امروز كسی نمی‌تواند منكر نقش‌آفرینی انقلاب اسلامی در سطح بین‌المللی باشد، گفت: انقلاب اسلامی فرهنگ قرآن را ترویج داد و حداقل دستاوردش برای استان فارس تقدیم 15 هزار شهید بود.

رویش‌های معنوی انقلاب
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس، فعالیت 7 هزار و 800 هیئت مذهبی، یك هزار پایگاه قرآنی، 8 هزار كانون مداحان، 5 هزار مسجد، حسینیه و تكایا در این استان را از رویش‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: رویكرد انقلاب اسلامی یك رویكرد دینی بود.
وی با بیان اینكه تا حدودی رویكردهای انقلاب اسلامی عملیاتی شده است هر چند تا رسیدن به اهداف والا فاصله داریم، گفت: یكی دیگر از اهداف انقلاب اصلاح ساختارهای اجتماعی بود. انقلاب آمد تا ناهنجاری‌ها و ضد ارزش‌های آن روز را برطرف كند و توانست نگرش‌ها را عوض كند و جامعه را متوجه ارزش حجاب و قبح برهنگی كرد.

اصلاح ساختارهای اجتماعی
مهرابی ادامه داد: انقلاب آمد و مبارزه با فساد و اختلاس را قوی كرد هر چند امروز هم نگرانی‌هایی در این زمینه داریم اما مطالبه‌گری ما این است كه چرا فساد یا بدحجابی می‌شود و این نگرش را انقلاب تغییر داد لذا یكی از اهداف انقلاب تغییر در نگرش‌ها بود یعنی همان اصلاح ساختارهای اجتماعی كه به حول و قوه الهی امروز این نگرش ایجاد شده است.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس اضافه كرد: این نگرش نه تنها در ایران بلكه به كشورهای دنیا صادر شد؛ امام با انقلابش رویكردها و نگرش‌ها را عوض كرد كه این هم یكی از اهداف انقلاب بود و ما در چله انقلاب دنبال احیای ارزش‌های دینی و تغییر نگرش‌ها به سوی معروف‌ها در دنیا هستیم و می‌خواهیم قبح منكرها را برای جامعه تبیین كنیم.
وی با بیان اینكه انگیزه سوم انقلاب دستگیری از انسان‌های محروم بود، بر لزوم تبیین این مورد توسط رسانه‌ها تأكید كرد و گفت: در شرایطی كه تحصیل برای یك قشر خاص بود؛ عشایر و روستاییان از تحصیل و امكانات محروم بودند؛ جشن‌های 2 هزار و 500 ساله را در پاسارگاد می‌گرفتند اما روستاهای اطراف آب برای خوردن نداشتند، انقلاب آمد و زمینه رویش‌ها در روستاییان و عشایر فراهم كرد به طوری كه امروز بزرگترین كرسی‌های دانشگاهی و هیئت علمی به دست بچه‌های روستا و عشایر است و این كار بسیار بزرگی است كه باید بازگو شود.

انقلاب به محرومان عزت و آبرو داد
مهرابی تأكید كرد: انقلاب آمد و دست كسانی را گرفت كه جز خدا كس دیگری را نداشتند و به كسانی كه تحقیر شده بودند و حق تحصیل از آنان گرفته شده بود، عزت و آبرو داد.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس یادآور شد: آمار عضو هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها و مسئولان رده بالا نشان می‌دهد كه همگی از بچه‌های عشایر و روستا هستند و این بزرگترین اقدامی بود كه در انقلاب محقق شد و به انسان‌های فقیر و محروم عزت داد.
وی با بیان اینكه یكی از انگیزه‌های انقلاب به نگاه امام علی(ع) اجرای حدود الهی بود، گفت: انقلاب آمد و گردن گردن كشان و مفسدان را شكست؛ در همین اختلاس‌ها و مفاسد اقتصادی اخیر كه در كشور رخ داد مشاهده كردیم كه برای 60 نفر حكم اعدام صادر شد و با آنان برخورد شد.

انقلاب جریان منكر را تبدیل به جریان معروف كرد
مهرابی به تحركات دشمن در این زمینه اشاره و اظهار كرد: دشمن به دنبال ناامید كردن جامعه است و ما وظیفه داریم این رویكردهای انقلاب را تبیین كنیم كه انقلاب آمد و یك كشور بی دین را دین‌دار كرد و یك جریان اجتماعی منكر تبدیل به جریان اجتماعی معروف كرد.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس گفت: انقلاب آمد و به انسان‌های محروم حریت و عزت داد و جلوی گردن كشان ایستاد و در نظامات بین‌المللی آمریكا را خار كرد و اولین بار بود كه به واسطه این كشور شعار مرگ بر آمریكا سر داده شد؛ اسرائیل را ذلیل كرد و دنیای دو قطبی تبدیل كرد به اینكه فریاد ایران اسلامی هم وجود دارد در عین حال به مردم مظلوم و فقیر كمك كرد به طوری كه هر جا مظلومی می‌بینیم سیاست جمهوری اسلامی، پشتوانه آن است.

پیام انقلاب وعظ و روضه و نشاط اجتماعی بود
وی با تأكید بر اینكه باید در چله انقلاب رویش‌ها را تبیین كرد، گفت: آن روز مگر كسی می‌توانست عزای امام حسین(ع) و روضه حضرت زهرا(س) برگزار كند و منبری حرف از قرآن و دین و احكام بگوید؛ انقلاب آمد و پیامش وعظ و روضه و نشاط اجتماعی شد.
مهرابی ادامه داد: این‌ها چیزهایی است كه گاهاً دیده نمی‌شود و تنها به این نگاه می‌كنیم كه مرغ و پنیر و امثال آن گران شده است؛ درست است كه باید این مسائل و مشكلات برطرف شود و پیام انقلاب این است كه مردم در آسایش و رفاه باشند ولی در دنیایی كه آب جیره‌بندی شده است، این انقلاب آمده است كه تا به مردم آسایش و رفاه بدهد و باید نگرانی‌های مردم برطرف شود. 
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس تأكید كرد: باید مشكلات اقتصادی مردم برطرف شود و اصلاً این جزو مطالبات انقلاب اسلامی است كه مردم باید در آسایش و رفاه باشند.
انتهای پیام

captcha