انتشار ۷۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در البرز
کد خبر: 3783104
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

انتشار ۷۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در البرز

گروه فرهنگی ـ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز گفت: از ابتدای تأسیس البرز تاکنون ۷۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در این استان چاپ شده است.

انتشار 700 عنوان کتاب دفاع مقدس در البرز

ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز در گفت‌وگو با ‌ایکنا از البرز، با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار کرد: کتاب پل ارتباطی بین حال و گذشته است که می‌تواند فرهنگ دفاع مقدس، مصادیق و خصوصیات آن دوران، حماسه‌گران، فرماندهان، رزمندگان و عناصر جنگ را به جامعه معرفی کند.
وی افزود: تا زمانی که فرماندهان و تأثیرگذاران دوران دفاع مقدس را معرفی نکنیم زمینه لازم برای آشنا شدن اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان با ارزش‌های والای دوران دفاع مقدس فراهم نمی‌شود و انتشار کتاب در حوزه دفاع مقدس راهی برای تحقق این هدف است.
این مسئول چاپ و انتشار کتاب در حوزه دفاع مقدس را از برنامه‌های مهم در سطح استان دانست و تصریح کرد: از ابتدای تاسیس استان تاکنون 700 عنوان کتاب در این حوزه به چاپ رسیده که تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم انتشار کتاب در حوزه دفاع مقدس و ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا را در استان افزایش داده و از نویسندگان و آثار ارزشمند در این حوزه حمایت کنیم.
اسلامی گفت: آثار به چاپ رسیده در این حوزه مربوط به فرماندهان دفاع مقدس، رزمندگان، خاطرات دفاع مقدس، وقایع خاص استان، وصیت‌نامه و زندگی‌نامه شهدا، معرفی شهدای شاخص استان، شعر و داستان دفاع مقدس است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز در ادامه به تشکیل شورای کارشناسی انتشار آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس در کشور و استان داد و گفت: با توجه به تصویب اساسنامه این شورا و راهبرد بنیاد و تأکیدات مقام معظم رهبری، تمام آثاری که به نحوی در مورد دفاع مقدس باشد باید به تأیید این شورا رسیده و مجوز لازم برای انتشار را کسب کنند.
وی بیان کرد: بی‌شک این شورای کارشناسی آثار دفاع مقدس می‌تواند جلوی چالش تحریف دفاع مقدس را بگیرد و به غنای بیشتر آثار نویسندگان و ناشران فعال در این حوزه کمک کند.
انتهای پیام

captcha