انقلاب اسلامی؛ دانشگاهی برای تمام انقلاب‌های مردمی جهان
کد خبر: 3783130
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

انقلاب اسلامی؛ دانشگاهی برای تمام انقلاب‌های مردمی جهان

گروه سیاست و اقتصاد - سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه صدور کیفی الگوهای انقلاب، با نمود شاخص‌های فناوری محقق می‌شود، گفت: انقلاب اسلامی، به‌عنوان دانشگاهی برای تمام انقلاب‌های مردمی جهان است.

انقلاب اسلامی؛ دانشگاهی برای تمام انقلاب‌های مردمی جهان

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، امین رستم‌زاده، سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی‌ صبح امروز، 1 بهمن‌ماه‌ در اولین جلسه کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، به‌عنوان دانشگاهی برای تمام انقلاب‌های مردمی جهان است، گفت: جوهر پیام رویدادهای بزرگداشت دهه فجر باید ارائه الگوی مفهومی توسعه و پیشرفت و خودباوری برای دانشجویان و جامعه باشد.
رئیس کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه گرامیداشت کیفی ایام فخرآفرین انقلاب تکلیفی است که نباید مغفول واقع شود، افزود: با توجه به اینکه امسال امپراطوری رسانه‌های دشمنان انقلاب، برنامه‌ریزی جدی و خلاقانه‌ای در راستای تضعیف دستاوردهای انقلاب و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده‌اند، لذا توجه به برگزاری کیفی مراسم چهلمین سال پیروزی انقلاب حساس و جدی و ضروری است.
سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نقش دانشگاه در برهه‌های پیروزی انقلاب و سرنگونی طاغوت بسیار مهم و اساسی بود، بیان کرد: دشمن به‌صورت حرفه‌ای، درصدد کمرنگ و منفعل نشان دادن حضور دانشگاه‌ها در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب است، لذا وظیفه دانشگاه‌ها با ورود تخصصی و علمی به طرح‌ریزی رویدادهای محتوایی مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دو چندان حساس و خطیر است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب فکر و اندیشه بود و امروزه صدور انقلاب، با علم و فناوری محقق می‌شود، اظهار کرد: صدور کیفی الگوها و آموزه‌های انقلاب، با تکیه و تاکید بر نمود شاخص‌های فناوری و دانش جمهوری اسلامی ایران محقق خواهد شد.
رئیس کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان غربی با تاکید براینکه دانشگاه‌ها، راهبر جریان روشنگری در جامعه بوده و باید در دفاع از آرمان‌های انقلاب پیش‌قراول باشند، افزود: جامعه از دانشگاهیان انتظار حضور اثربخش در ایام دهه فجر دارند و امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی، علمی و عملیاتی متنوع در دانشگاه‌های ارومیه در ایام‌الله دهه فجر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر دانشگاه‌ها باید در فضای سایبری و مجازی رونق بیشتری نسبت به فضای فیزیکی داشته باشند، تصریح کرد: استفاده از فضای سایبری و صفحه اصلی محیط‌های مجازی ارتباطی و سایت‌های دانشگاه‌ها با توجه به ایام ثبت‌نامی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کمیته‌های دانشگاهی دانشگاه‌ها می‌تواند تلقی شود.
وی گفت: برنامه‌های فرهنگی کمیته دانشجویی نباید صرفاً برای دانشجویان باشد، بلکه باید برای اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها نیز برنامه‌های خلاقانه و متناسب با ادبیات فکری آنان داشته باشیم.
رستم‌زاده با اشاره به لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری اظهار کرد: کرسی‌های آزاداندیشی و برنامه‌های مناظره، نباید به ایام دهه فجر محدود و محصور باشد و موضوع مولفه‌های پیشرفت و انقلاب، فلسفه پیروزی مردم و بصیرت‌مداری و نقش ولایت‌مداری در انقلاب و آسیب‌ها و تهدیدهای داخلی و خارجی انقلاب و راهکارهای گفتمان‌سازی علمی انقلاب برای جهانیان، تلفیق تعهد و تخصص در تعالی، جهاد علمی و علم جهادی می‌تواند از دیگر سرفصل‌های مدنظر در این حوزه باشد.
رئیس کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان غربی، قرآن و شهدا را از سرفصل‌های اساسی مهم در محوریت طراحی برنامه‌های دهه فجر دانشگاه‌های استان عنوان کرد و یادآور شد: قرآن و مؤلفه‌های آموزه‌های آن، جوهر و عامل اصلی فجر انقلاب و پیروزی ایران در آن مقطع زمانی بود که با رویکرد خلاقانه باید پرداخت فرهنگی بر روی آموزه‌های آن داشت.
برنامه‌های دهه فجر به سمت محتوا‌محوری سوق داده شود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، رئیس دفتر فرهنگی دانشگاه آزاد آذربایجان غربی، نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری با‌شکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان در تلاش هستند که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب امسال برگزار نشود که باید این برنامه‌ها با شور بیشتری در دانشگاه‌ها و بطن جامعه برگزار شود.
وی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب امسال مصادف با ایام فاطمیه است، افزود: باید برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید با شور فاطمی همراه باشد و ادارات و دانشگاه‌ها در تزئینات محیط ایام فاطمیه را نیز لحاظ کنند، لذا لازم است طرح‌های تلفیقی از ایام‌الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و هم ایام فاطمیه ارائه شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده با اشاره به تلاش دشمنان و تبلیغات سوء دشمنان افزود: امسال برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر باید پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شود تا همانند سال‌های گذشته دشمنان کوردل ناامید شوند.
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های دهه فجر به سمت محتوا محوری سوق داده شود، تصریح کرد: باید با ارائه برنامه‌های محتوایی مباحثی که به نسل جوان تاکنون منتقل نشده تبیین شود.
انقلاب اسلامی‌ به بلوغ رسیده است
خادم‌وطن، مسئول فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، نیز در این جلسه با بیان اینکه شرایط کشور با برنامه‌ریزی دشمن و اعمال تحریم‌ها در شرایط ویژه‌ای قراردارد، بیان کرد: انقلاب اسلامی امسال به بلوغ خود رسیده است و باید دستاوردهای نظام در طول این 4 دهه به نسل جوان تبییین شود.
وی با بیان اینکه نسل دانشجوی امروز نسلی پرسش‌گر است، افزود: باید به پرسش‌های نسل جوان دانشجو از میزان پیشرفت‌های کشور در طول 40 سال با ایجاد اتاق فکر، پاسخی مستقل داده شود چرا که دشمنان با تبلیغات درصدد ناکارآمد نشان دادن انقلاب هستند.
یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها و نهادهای عضو کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بیان دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود پیرامون برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم دهه فجر پرداختند.

انتهای پیام

captcha