گفتمان‌سازی اسلام ناب؛ هدف سازمان تبلیغات اسلامی/ وجود فساد سیستماتیک در کشور کذب است
کد خبر: 3783159
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
حریزاوی:

گفتمان‌سازی اسلام ناب؛ هدف سازمان تبلیغات اسلامی/ وجود فساد سیستماتیک در کشور کذب است

گروه معارف ـ معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغات اسلامی برای گفتمان‌سازی اسلام ناب پدید آمده است و امام راحل در دور‌اندیشی جامع این نام را برای سازمان برگزید تا عوامل این مجموعه نظریه‌پردازی کرده و در تبلیغ و ترویج معارف دینی انجام وظیفه کنند.

گفتمان‌سازی اسلام ناب؛ هدف سازمان تبلیغات اسلامی/ وجود فساد سیستماتیک در کشور کذب است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، امروز، اول بهمن در همایش «طلایه‌داران فاطمی» ویژه روحانیون، ستایش‌گران و مسئولان هیئات مذهبی استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: در دهه پنجم انقلاب باید معرفی دستاوردهای انقلاب به نسل نوجوان و جوان در دستور کار قرار گیرد چرا که مبلغان و جامعه روحانیت در تبلیغ معارف دینی نقش به‌سزایی دارند.
وی با اشاره به شعار دهه فجر امسال «افتخار به گذشته و امید به آینده» تصریح کرد: این شعار باید به صورت درست و منطقی از سوی جامعه تبلیغی کشور عملیاتی شود، سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو نهادی هستند که در حوزه تبلیغ و ترویج معارف دینی فعالیت دارند.

اسلام ناب، اسلام قیام است
حجت‌الاسلام حریزاوی اضافه کرد: نه اینکه دیگر دستگاه‌ها در نشر مبانی معارفی نقشی ندارند، اما این دو نهاد نقشی پررنگ‌تر از دیگر دستگاه‌ها دارند. مبانی تبلیغی توسط مروجان و مبلغان علوم دینی اسلامی سازمان تبلیغات انتشار داده می‌شود و سپاه برای تحقق مبانی گام‌هایی در راستای توسعه مبانی بر می‌دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: بی‌شک بیان معارف خاص اسلامی و قرآنی در سال‌های قبل از انقلاب توسط علما و جامعه روحانیت بدین شکل نبود، علما به شکل امروزی جرأت بیان معارف را نداشتند. اسلام ناب، اسلام قیام است، و شاخص‌ترین مبانی اسلام ناب در همین وادی تعریف می‌شود.
حجت‌الاسلام حریزاوی با بیان این نکته که عصاره قرآن کریم در آیه «قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ، بگو که من به یک سخن شما را پند می‌دهم» گنجاده شده است، تصریح کرد: تبلیغات اسلامی برای گفتمان‌سازی اسلام ناب پدید آمده است و امام راحل در دور‌اندیشی جامع این نام را برای سازمان برگزید تا عوامل این مجموعه نظریه‌پردازی کرده و در تبلیغ و ترویج معارف دینی انجام وظیفه کنند.

سه گفتمان راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی
وی تصریح کرد: امروز در جامعه سؤال‌ها به صورت جدی برای نوجوانان و جوانان مطرح است که باید در دهه پنجم انقلاب به آن‌ها پاسخ داده شود، شما جامعه روحانیت، ستایش‌گران و هیئت‌های مذهبی باید در این حوزه ورود کرده و مبانی انقلابی را برای مردم به‌ویژه نسل جوان بازگو کنید، سازمان تبلیغات اسلامی سه گفتمان راهبردی برای عبور از این مرحله انقلاب و ورود به دهه پنجم ارائه کرده است که شامل نظام محاسبه، تقویت ایمان و صبر فعال می‌باشد.
حجت‌الاسلام حریزاوی ادامه داد: در قرآن کریم یک منطقی تحت عنوان منطق حساب‌گری وجود دارد، کلام وحی تلاش می‌کند تا انسان بر اساس منطق ترکیبی محاسبات خود را انجام دهد. در منطق ترکیبی محاسبات دنیایی و اخروی در نظر گرفته می‌شود و فرد برای انجام امور بر هر دو اصل تمرکز می‌کند.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: در نظام محاسباتی برای انسان‌های مؤمن باطن و حقیقت جهان توأم با یکدیگر مورد توجه قرار می‌گیرد و اگر کسی بر اساس باطن و ملکوت جهان محاسبات خود را انجام دهد نوع برخوردش با تمام اتفاقات متفاوت می‌شود.
حجت‌الاسلام حریزاوی در ادامه با بیان اینکه زندگی حضرت فاطمه(س) دارای سه قیام مهم است، در تشریح این قیام‌ها گفت: این بانوی بزرگ اسلام با توجه به سن کمشان در شعب ابی‌طالب با از دست دادن عمو و حضرت خدیجه(س) ام‌ابیها شدند، در دوره دوم قیام در کنار شأن عاطفی در منزل، شأن سیاسی و اجتماعی نیز داشتند و در این دو مورد معنویت را اصل اساسی قرار دادند. در قیام سوم در مدت زمان بعد از رحلت پیامبر(ص) بود که سخنرانی جانانه‌ای انجام داده و دشمنان را رسوا کردند.

تقارن دهه فجر امسال با ایام فاطمیه
وی در بخشی از سخنان خود تقارن دهه فجر امسال با ایام فاطمیه را عنایت الهی خواند و اظهار کرد: باید در این ایام تمام ابعاد و زوایای زندگی این بانوی اسلام مورد تحلیل برای نوجوانان و جوانان به ویژه بانوان جوان قرار گیرد. قیام فاطمی باید یکی از محورهای سخنان ایام‌الله دهه فجر باشد.
حجت‌الاسلام حریزاوی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که حضرت زهرا(س) را اولین انقلابی شیعه خواندند، اظهار کرد: مبانی و ابعاد مختلف انقلاب باید به سمع و نظر مردم برسد، دشمنان برای از بین بردن انقلاب هر کاری می‌کنند اما به کوری چشم آنان این انقلاب وارد دهه پنجم شده و تا ظهور حضرت مهدی(عج) پابرجاست.
این مقام مسئول همچنین در خصوص فساد سیستمی مطرح شده از سوی دشمنان نیز اظهار کرد: فساد سیستماتیک که از سوی دشمنان و دوستان بی‌سواد انقلاب مطرح می‌شود جعل است و مقام معظم رهبری این واژه را دروغ بیان فرمودند، القای وجود فساد سیستماتیک در کشور ساخته و پرداخته دشمنان و بدخواهان انقلاب است و باید در برخورد با این شبهات مقتدرانه از کیان نظام و انقلاب دفاع کرد.

مردم نسبت به دین کم‌توجه نشدند
وی تصریح کرد: شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه به کاهش ارزش پول ملی دامن زده و سبب شده تا برخی مشکلات گریبان‌گیر شهروندان شود، اما نباید دست از حمایت از دولت و حاکمیت نظام اسلامی برداشت. به فرموده رهبر معظم ما در جنگ فرهنگی به واسطه حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق، اردوهای راهیان نور، برگزاری اعتکاف و دیگر برنامه‌های ملی و دینی پیروز میدان هستیم.
حجت‌الاسلام حریزاوی با بیان اینکه استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند در زندگی عمومی تأثیرگذار بوده اما مردم نسبت به دین کم‌توجه نشدند، بر لزوم اجرای برنامه‌های مهم و دینی در راستای رونق آیین‌های معنوی و دینی تأکید کرد و افزود: کشیده شدن اعتکاف از مساجد جامع به دیگر مساجد نشان از دین‌داری مردم دارد و برچسب عدم دین‌داری مردم خیانت به کشور و نظام است.

مسئولیت سنگین بر دوش روحانیون
حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این همایش گفت: شرایط حاکمیت نظام ایجاب می‌کند که ما مبلغان و مروجان دینی حلقه واسط و پیام‌رسان اسلامی برای سایر کشورها باشیم.
وی بر لزوم اجرای برنامه‌های مهم و اصولی در شرایط حساس کنونی تأکید کرد و افزود: مسئولیت سنگین حاکمیت نظام دینی بر دوش روحانیون است، حاکمیتی که در ایران شکل گرفته است بی‌بدیل بوده و در دیگر کشورهای اسلامی اطراف نظامی با تکیه بر ولایت فقیه شکل نگرفته است.
انتهای پیام

captcha