مسیحیان فیلیپین از خودمختاری مسلمانان حمایت کنند
کد خبر: 3783162
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
کاردینال منطقه میندانائو:

مسیحیان فیلیپین از خودمختاری مسلمانان حمایت کنند

گروه بین‌الملل ـ «اورلاندو گووه دو» کاردینال منطقه میندانائو از مسیحیان فیلیپین خواست از تشکیل ناحیه خودمختار مسلمانان در این کشور حمایت کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین؛ کاردینال «اورلاندو گووه دو» از منطقه میندانائو فیلیپین خطاب به مخالفان استقرار منطقه خودمختار مسلمانان جنوب این کشور گفت: جای هیچ گونه نگرانی در زمینه استقرار ناحیه خود مختار وجود ندارد.

وی از مسیحیان خواست از تشکیل ناحیه خودمختار مسلمانان جنوب فیلیپین حمایت کنند و اظهار کرد: استقرار چنین ناحیه خودمختاری پاسخی به بی عدالتی‌های اعمال شده در طول تاریخ علیه ساکنان میندانائو است.

این کاردینال فیلیپینی افزود: مایه تأسف است که بسیاری از مسیحیان ساکن میندانائو خواستار رد پیشنهاد تشکیل ناحیه خودمختار برای مردم «مورو» ( مجموعه اقوام مختلف مسلمان فیلیپین) هستند.

گووه دو تأکید کرد: علت عمده‌ای که مسیحیان منطقه مخالف استقرار ناحیه خودمختار مسلمانان هستند، ترس آنان از مسلط شدن مسلمانان در منطقه و پیش داوری‌های غلط آنان در مورد مسلمانان است، در صورتی که هیچ گونه جای نگرانی نیست؛ زیرا استقرار منطقه خودمختار باعث وضوح امور، شناخت هویت طرفین و مشخص شدن مناطق تحت نظر مسلمانان و مسیحیان می‌شود که عامل برقراری صلح و آرامش در ناحیه است.

این پدر روحانی گفت: گروه شورشی سابق که در حال حاضر جبهه اسلامی آزادی بخش مورو ( آم – آی _ ال _اف) را تشکیل می‌دهند، در گفتگو با نمایندگان مسیحیان با تخصیص مناطق ویژه اسکان غیر مسلمانان موافقت کرده‌اند.

کاردینال گووه دو که در ماه مارس آینده از کالج کاردینال‌های فیلیپین بازنشسته می‌شود، اظهار امیدواری کرد که مسلمانان از استقرار منطقه خود مختار حمایت کنند. او از همه رأی دهندگان خواست بر اساس اطلاعات موجود در زمینه خوبی یا بدی آنچه در قانون اساسی منطقه خودمختار نوشته شده است، رأی خود را به صندوق‌ها بیاندازند.

گفتنی است، همه پرسی برای خودمختاری منطقه مسلمان نشین جنوب فیلیپین امروز(اول بهمن ماه) در این کشور آغاز شده و رودریگو روآ دوترته، رئیس جمهور فیلیپین امروز را در منطقه مسلمان نشین میندانائو در جنوب فیلیپین تعطیل رسمی اعلام کرده است.

انتهای پیام

captcha