شامگاه ۲۲ بهمن؛ طنین‌اندازی بانگ «الله اکبر» در مازندران
کد خبر: 3783168
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
«فجر 40»/1

شامگاه ۲۲ بهمن؛ طنین‌اندازی بانگ «الله اکبر» در مازندران

گروه اجتماعی - دبیر ستاد دهه فجر مازندران با تشریح برنامه‌های فجر ۴۰ گفت: شامگاه ۲۲ بهمن ساعت ۱۹ در سراسر استان بانگ «الله اکبر» طنین‌انداز خواهد شد.

شامگاه 22 بهمن؛ طنین فریاد«الله اکبر» در سراسر استان

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، دبیر ستاد دهه فجر مازندران امروز یکم بهمن‌ماه در نشست خبری، گفت:  انقلاب اسلامی بدون هیچ‌گونه حمایت و وابستگی به غرب و شرق، بزرگترین رخداد قرن بیستم بود که با حضور مردم و رهبری به پیروزی رسید.
وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان متوجه قدرت مکتب شیعه و مرجعیت شدند، افزود:  آمریکا بیشترین ضربه را از انقلاب اسلامی خورد و هیچگاه با ترور شخصیت‌ها، جنگ هشت ساله و تحریم‌های گوناگون نتوانست در برابر خواست ملت بایستد.
یوسف‌پور با اشاره به طرح مایکل براون معاون سازمان سیا، تصریح کرد: در این طرح با آگاهی از پویایی اسلام و مذهب شیعه، اقتدار مرجعیت و ولایت فقیه و فرهنگ عاشوارا که مروج فرهنگ شهادت و ایثارگری است، تصمیم‌گیری شد تا 2010 این طرح به نتیجه‌گیری برسد.
وی افزود: مایکل براون معاون رئیس سازمان «سیا» درباره یکی از اهداف طرح تحقیقاتی آمریکا درباره انقلاب اسلامی و شیعیان می‌گوید: «یکی از مواردی که باید روی آن کار می‌کردیم موضوع فرهنگ عاشورا و شهادت‌طلبی بود که هر ساله شیعیان با برگزاری مراسمی این فرهنگ را زنده نگه می‌دارند. ما تصمیم گرفتیم با حمایت‌های مالی از برخی سخنرانان و مداحان و برگزار‌کنندگان اصلی اینگونه مراسم که افرادی سودجو و شهرت‌طلب هستند، عقاید و بنیان‌های شیعه و فرهنگ شهادت‌طلبی را سست و متزلزل کنیم و مسائل انحرافی در آن به وجود آوریم به‌گونه‌ای که شیعه یک گروه جاهل و خرافاتی در نظر آید. در مرحله بعد باید مطالب فراوانی علیه مراجع شیعه جمع‌آوری شده و به وسیله مداحان و نویسندگان سودجو انتشار دهیم و مرجعیت را که سد راه اصلی اهداف ما است تضعیف کنیم.
امام جمعه موقت ساری اظهار کرد: رژیم صهیونستی روزی شعار نیل تا فرات را در سر داشت اما امروز  به فکر افتاده تا دور خود حصار ایجاد کند تا بتواند همین مقدار را حفظ کند.
وی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی جشن فجر 40 را با شعار امید به آینده برگزار می‌کند و امسال از پنجم تا 11 بهمن‌ماه به استقبال فجر 40 می‌رویم.
دبیر ستاد دهه فجر مازندران با بیان اینکه از 18 تا 20 بهمن‌ماه مراسم عزاداری و سگواری فاطمی برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال دهه فجر با ایام عزاداری حضرت قاطمه زهرا(س) همزمان شده است و باید حرمت این ایام رعایت شود. 
وی افزود: انقلاب اسلامی 40 سال مکتب فکری امام، نصرت الهی و ولایتمداری، انقلاب اسلامی 40 سال مردم‌سالاری دینی، استقلال و آزادی، انقلاب اسلامی 40 سال اعتماد به نفس ملی، خودباوری و پیشرفت علمی، انقلاب اسلامی 40 سال مقاومت، انقلابی‌‌گری و استکبارستیزی، انقلاب اسلامی 40 سال مجاهدت فرهنگی، تمدن‌سازی و امت اسلامی، انقلاب اسلامی 40 سال دین‌مداری، نهضت قرآنی و زمینه‌سازی ظهور مهدی، انقلاب اسلامی 40 سال ایثار، جهاد فی‌سبیل‌الله و شهادت‌طلبی، انقلاب اسلامی 40 سال نفی وابستگی، مقابله با تحریم و تهدید، خوداتکایی، انقلاب اسلامی 40 سال الگوی فاطمه، تحکیم خانواده و افتخارآفرینی زنان ایرانی و انقلاب اسلامی 40 سال امنیت همه‌جانبه، اقتدار ملی و عزت‌آفرینی به ترتیب عناوین روزهای 12 بهمن تا یکشنبه 21 بهمن  است.
یوسف‌پور با بیان اینکه روز 22 بهمن جشن پرشکوه ‌چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: شامگاه 22 بهمن ساعت 19 در سراسر استان بانگ تکبیر فریاد زده خواهد شد.
وی افزود: برگزاری جشن بزرگ بهمن‌ماه، برگزاری مراسم پیاده‌روی، برگزاری مراسم عطرافشانی مزار شهدا و برگزار مراسم بزرگداشت ورود امام به میهن از برنامه‌های روز 12 بهمن‌ماه است.
این مسئول اظهار کرد: اجرای برنامه گلبانگ انقلاب با به صدا درآوردن زنگ مدارس در 13 بهمن‌ماه، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی،  برگزاری همایش طلایه‌داران انقلاب اسلامی و ... از دیگر برنامه‌های انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام 
captcha