ضرورت برنامه‌ریزی برای حضور نوجوانان در مساجد
کد خبر: 3783209
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

ضرورت برنامه‌ریزی برای حضور نوجوانان در مساجد

گروه فرهنگی ـ استاندار مرکزی با تأکید بر لزوم افزایش کیفیت نماز در مساجد، بیان کرد: با استفاده از برنامه‌های جذاب، کارهای فرهنگی و آموزشی باید نوجوانان و جوانان را به مساجد دعوت کنیم و برای حضور نوجوان در مسجد باید برنامه‌ریزی شود.

برای حضور نوجوانان در مساجد برنامه‌ریزی شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، اول بهمن در نشست شورای ستاد اقامه نماز استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد گفت: تمام دستگاه‌ها باید در دهه فجر فعال باشند و برنامه‌ها و مراسم خاص این ایام را هر دستگاهی به اندازه وسع خود با شکوه و با مشارکت مردمی برگزار کند.
وی بر لزوم اقامه نماز جماعت با کیفیت در دستگاه‌ها تأکید کرد و افزود: اقامه نماز در مساجد باید با شکوه بیشتری همراه باشد، علاوه بر کمیت و افزایش تعداد نمازگزاران باید کیفیت را لحاظ کرد، احداث مساجد با تشکیل کارگروهی متشکل از اعضای آن باید در دستور کار قرار گیرد.
استاندار مرکزی تصریح کرد: اعضای کارگروه در برنامه‌های خود کمبود فضاهای مساجد و نمازخانه‌ها را به همراه راهکارهای اجرایی ارائه دهند تا شورا بداند باید اقداماتی را در این حوزه انجام دهد.
آقازاده ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه نوروز مصوب می‌شود دستگاه‌های مرتبط همه نمازخانه‌های موجود بین‌راهی را نظارت کنند، به طور مثال میراث فرهنگی در کنار بقیه دستگاه‌ها مکلف باشد نمازخانه‌های موجود بین‌راهی را آماده کند و شهرداری نیز علاوه بر آماده‌سازی شهرها برای سفرهای نوروزی و استقبال از بهار در کنار برنامه‌های ابلاغی، مکلف است نمازخانه‌های عمومی شهر را آماده کند.
وی بالا رفتن کیفیت نمازخانه‌ها از مهم‌ترین شاخصه‌ها برشمرد و اظهار کرد: نمازخانه‌ها بیشتر مورد توجه واقع شوند، مردم نیز همچنان که در طول سال به اقامه این فریضه الهی حساس هستند در این ایام بیشتر توجه کنند.
استاندار مرکزی با تأکید بر لزوم افزایش کیفیت نماز در مساجد، بیان کرد: با استفاده از برنامه‌های جذاب، کارهای فرهنگی و آموزشی باید نوجوانان و جوانان را به مساجد دعوت کنیم، برای حضور نوجوان در مسجد باید برنامه‌ریزی شود. شورای اقامه نماز برنامه‌های تبیینی و تبلیغی خود در این راستا را ارائه دهد، آماده‌سازی مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی نباید محدود به ایام نوروز و خاص باشد باید در تمام طول سال به مهیا کردن فضای نماز‌خانه و سرویس‌های بهداشتی اهمیت دهیم.
حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، مساجد را سنگر استراتژیکی در مقابله با تهدیدها و جنگ نرم دشمنان دانست و اظهار کرد: دشمنان در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی جوانان و نوجوانان را بیش از اقشار دیگر هدف قرار داده و هر چه قشر جوان در مساجد حضور پررنگ‌تری داشته باشند بیشتر از آسیب‌ها در امان هستند.
وی با اشاره به اینکه در 12 نقطه اراک کمبود مسجد وجود دارد، تصریح کرد: شهرک امین با سابقه‌ای بالغ بر 24 سال احداث هنوز از وجود مسجد محروم است، سه سال پیش جلسه‌ای برای ساخت مسجد برگزار شد خیر نیز مسخص شد اما نتیجه‌ای حاصل نشد.
حجت‌الاسلام رودبارانی ادامه داد: استان مرکزی در شاهراه اصلی کشور قرار دارد و تردد در جاده‌های این استان به ویژه در ایام نوروز و آغاز سفرهای راهیان نور بالا است؛ لذا لازم است به نمازخانه‌های بین‌راهی و مساجد داخل شهر توجه ویژه شود.
وی از ایجاد نمازخانه‌های بین راهی از سلفچگان تا توره خبرداد و افزود: در این مسیر چند نمازخانه دیگر در حال ساخت است، نمازخانه و سرویس بهداشتی در مسیر اراک - توره مناسب نیست و باید نواقص موجود به سرعت برطرف شود.
سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز بیان کرد: جهت رسیدگی به اوضاع نمازخانه‌های بین‌راهی کمیته‌ای با عضویت اداره راه و شهرسازی، اداره کل فنی استانداری مرکزی، ستاد اقامه نماز و شهرداری هر شهر برای مطالعه و بررسی دقیق نیازهای مساجد بر اساس استانداردهای لازم در استان تشکیل شود.
وی ادامه داد: جانمایی بر مبنای فواصل معین موقعینی و مکان‌های مختلف مشخص شود تا بدانیم در کدام قسمت شهر مسجد وجود ندارد، اعضای کمیته تشکیل شده پیشنهادهای لازم برای ساخت مسجد را ارائه دهند.
انتهای پیام

captcha