زنگ انقلاب در تمام مدارس فارس نواخته می‌شود
کد خبر: 3783237
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
همزمان با سراسر کشور؛

زنگ انقلاب در تمام مدارس فارس نواخته می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به آغاز جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همزمان با سراسر کشور، ساعت ۹:۳۳ دقیقه صبح روز شنبه، ۱۳ بهمن، زنگ انقلاب اسلامی در تمامی مدارس استان فارس نواخته می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علی عسکرنجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس در جمع اعضای کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گفت: جشن‌های پیروی انقلاب اسلامی امسال با شکوه هر چه تمام‌تر و با محوریت چهل سالگی انقلاب در همه مدارس استان برگزار خواهد شد و برنامه‌های متعدد و مختلفی برای این دهه پیش‌بینی شده است.
وی با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر، گفت: دهه فجر فرصتی برای تبیین اهداف انقلاب و انتقال مفاهیم و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی به نسل جدید است.
نجفی با بیان اینکه انقلاب ما انقلابی مردمی و برخاسته از مردم است و این جشن‌ها نیز متعلق به آ‌ن‌ها ست و ما باید زمینه حضور آن‌ها را فراهم کنیم، گفت: با هدف مردمی برگزار شدن مراسم‌های دهه فجردر دستورالعمل ارسالی به مدارس استان تأکید شده این برنامه‌های با محوریت و توسط دانش‌آموزان و انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس برگزار و فرصت مناسبی برای حضور آنان در مدارس فراهم شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در شکل‌گیری فرهنگ و انتقال میراث فرهنگی و مذهبی نقش سازنده‌ای دارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش مبدأ و مبدع تحول و فرهنگ‌سازی است و ضمن اینکه وظیفه سنگینی در حراست از انقلاب اسلامی برعهده دارد باید شناسایی و تبیین اهداف انقلاب برای نسل جدید با طراحی برنامه‌ها و روش‌های جدید و کارآمد این موضوع را انجام دهد.
رئیس کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان فارس از مدیران مدارس خواست فضای مدارس را با آذین‌بندی و نصب بنرها به سمت فضای جشن های دهه فجر هدایت کنند و این آذین‌بندی‌ها به فضای بیرونی مدارس نیز توسعه یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در مدارس استان با طنین زنگ انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه روز 12 بهمن ماه مصادف با روز جمعه و تعطیلی مدارس است این مراسم شنبه، 13 بهمن در همه مدارس استان برگزار خواهد شد كه در هر شهرستان و منطقه یک مدرسه انتخاب شده و مراسم نمادینی با حضور مسئولان در آن مدرسه برگزار می‌شود اما تمام مدارس، زنگ انقلاب را راس ساعت اعلام شده خواهند نواخت.
وی به حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب درمدارس اشاره و اضافه کرد: به مدارس توصیه شده که در این روز از دانش‌آموزان برگزیده علمی، فرهنگی، پژوهشی و ورزشی قدردانی کنند.
نجفی همچنین گلباران قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا وایثارگران خصوصا شهدای پیروزی انقلاب اسلامی درسال 57 را از دیگر برنامه‌های آموزش وپرورش در این ایام عنوان کرد و افزود: در این ایام چندین پروژه آموزشی و فرهنگی و ورزشی ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان در استان افتتاح می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: شرکت و حضور فعال در نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب دستگاه‌های اجرایی استان نیز از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در دهه فجر امسال است.
انتهای پیام

captcha