قرآن از حاشیه و تعارفات زندگی به متن جامعه آورده شود
کد خبر: 3783239
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
امام جمعه جلفا:

قرآن از حاشیه و تعارفات زندگی به متن جامعه آورده شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ با توجه به موضوعیت و محوریت قرآن کریم در همه ابعاد زندگی اعم از ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی لازم است به نوعی برنامه‌ریزی صورت گیرد که قرآن از حاشیه و تعارفات زندگی به متن جامعه بیاید.

قرآن از حاشیه و تعارفات زندگی به متن جامعه آورده شودحجت‌الاسلام سالار سنجری، امام جمعه جلفا در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: قرآن و توسعه قرآنی صرفاً مباحث حفظ و قرائت نیست، باید دنبال این بود که قرآن و فرهنگ قرآنی در اقتصاد ارس وندان تاثیرگذار باشد.
وی گفت: بی‌شک برگزاری مسابقات قرآنی تاثیر به سزایی در توسعه قرآنی و دینی ارسوندان خواهد داشت.
حجت‌الاسلام سنجری افزود: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که قرآن و توسعه قرآنی صرفاً مباحث حفظ و قرائت نیست، باید دنبال این بود که قرآن و فرهنگ قرآنی تا چه حدی در اقتصاد ارسوندان تاثیرگذار خواهد بود یا چقدر فضای سیاسی منطقه از قرآن و آموزه‌های قرانی تاثیرپذیراست.
امام جمعه جلفا ادامه داد: هر چند اقدامات خوبی در حوزه فرهنگ دینی و قرآنی در منطقه صورت گرفته لکن باز نیاز و ضرورت اقتضاء می‌کند اقدامات بیشتر و اساسی تری صورت بگیرد .
وی ضمن تشکر از تلاش‌ها و خدمات معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس اظهار کرد: سطح مسابقات به طور قابل قبول و در سطح خوبی برگزار می شود.
امام جمعه جلفا بیان کرد: با توجه به موضوعیت و محوریت قرآن کریم در همه ابعاد زندگی اعم از ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی لازم است به نوعی برنامه ریزی صورت گیرد که قرآن کریم از حاشیه و تعارفات زندگی به متن جامعه بیاید و به صورت فعال در همه ابعاد جامعه حضور داشته باشد.
گفتنی است پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس ۳ و ۴ بهمن در این منطقه برگزار می شود.

انتهای پیام

captcha