ایجاد اشتغال پایدار؛ راهكار مؤثر برای حل مشكلات اجتماعی
کد خبر: 3783252
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

ایجاد اشتغال پایدار؛ راهكار مؤثر برای حل مشكلات اجتماعی

گروه سیاست و اقتصاد ـ مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس راهکار موثر برای حل مشکلات اجتماعی را ایجاد اشتغال پایدار و مستمر دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، بتول معلم، مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس امروز، اول بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از بند نسوان زندان مرکزی شیراز راهکار موثر برای حل مشکلات اجتماعی را ایجاد اشتغال پایدار و مستمر دانست و تاکید کرد: بخش اعظم اعتبارات تخصیصی وزارت کشور باید به سمت و سوی اشتغال سوق یابد.
وی با یادآوری اینکه این دفتر رسیدگی و حل هر نوع پدیده و رویداد نامطلوب که افراد جامعه با آن درگیر است را وظیفه ذاتی و رسالت اصلی خود می‌داند، گفت: مدیریت ارشد استان به خصوص استاندار نیز تمام قد و با جدیت تمام همگام و همراه این مجموعه مدیریتی است تا بتوانیم بیش از پیش کمبودها و نواقص را جبران و رفع كنیم.
معلم با اشاره به وجود ۱۹۰۰۰ زندانی در سطح استان بر رعایت اصول بهداشتی، آموزش مهارت‌های اجتماعی لازم جهت ارتقای سطح فرهنگی این گروه آسیب دیده و بسترسازی در زمینه تغییر نگاه عموم جامعه نسبت به این قشر نیازمند و نیز رفع کمبود امکانات فیزیکی و سخت‌افزاری آن‌ها تاکید کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس اجرای برنامه‌های فرهنگی و اثرگذاری مثبت اجتماعی بر زندانیان حتی در زمان پس از رهایی را بلندمدت و زمان‌بر دانست و افزود: باید با ایجاد کانون‌های بازپروری و مراقبت پس از خروج و نیز اشتغال پایدار و مداوم از بازگشت مجدد آن‌ها به زندان جلوگیری کرد.
وی بیان كرد: سال گذشته مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در سال جاری نیز سه میلیارد ریال برای کاهش و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی (تکدی‌گری، فساد اخلاقی، طلاق) تخصیص یافته است که طرح‌های ارائه شده دستگاه‌های اجرایی از سوی هیئت‌های اندیشه‌ورز و نخبگان کارآفرین بررسی شده و به سمع و نظر سازمان امور اجتماعی وزارت کشور رسیده و تعدادی از آن‌ها مورد پذیرش و تصویب نهایی واقع شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در ادامه اتخاذ راهکار سازنده و کاربردی از قبیل طرح موفق بهار نکو در زمینه کاهش طلاق را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مفید بیان کرد و افزود: طرح بهار نکو مورد تصویب وزارت کشور قرار گرفت و شورای انقلاب فرهنگی نیز پیگیر آن است تا در سطح ملی نیز اجرایی شود.
انتهای پیام

captcha