مسئول تجملاتی در حکومت اسلامی پذیرفته نیست
کد خبر: 3783274
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲

مسئول تجملاتی در حکومت اسلامی پذیرفته نیست

گروه معارف- مدرس حوزه علمیه با اشاره به وضعیت اقتصادی حاضر در جامعه، گفت: مسئولانی که در خانه خودشان لوسترهای گران‌قیمت آویزان می‌کنند و به تجملات روی می‌آورند، با پول چه کسی این کارها را انجام می‌دهند؟ این فعل اگر حلال هم باشد، اشکال دارد.

داشتن تجملات برای مسئولان حکومت اسلامی پذیرفته نیست

به گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام مهدی جبرئیلی، مدرس حوزه علمیه بابل شامگاه یکشنبه 30 دی‌ماه در مراسم وداع با شهید هوشنگ(مراد) مرتصوی که در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر برگزار شد، گفت: امنیت ایران اسلامی مدیون خون شهدا است و ما باید این آرامشی را که در کنار خانواده و فرزندانمان داریم قدر بدانیم.
 
وی  افزود: خاک کشوری که در آن مهر و محبت حضرت زهرا(س) نباشد ارزشمند نیست و این شهدا بودند که به خاک ما بها دادند. شهدا با خدا معامله کردند و مردم دیار خود را رشد فرهنگی دادند.
جبرئیلی تصریح کرد: تاریخ اول و آخرش به هم متصل است. یک عده‌ای برای امام حسین(ع) هر روز نامه می‌دادند و می‌گفتند آقا بیا، اما وقتی امام حسین(ع) آمد سر از بدنش جدا کردند. نکند ما که هر روز برای فرج آقا امام زمان(عج) دعا می‌کنیم روز آمدنش در برابرش بایستیم.
 
وی با تاکید این نکته که ما امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم گفت: ما در برابر شهدا مسئولیم و در این زمینه مسئولیت مسئولین دو برابر است. مسئولین آیا حواستان هست؟ مردم در جامعه در شرایط سختی قرار دارند و این‌ها حربه دشمن است.
 
وی در همین زمینه با اشاره به ماجرای فدک گفت: چرا فدک را از حضرت زهرا گرفتند؟ چون فدک باغی بسیار  بزرگ بود و درآمد بالایی داشت و حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) از درآمد این باغ به مستنمندان کمک می‌کردند. دشمنان فکر می‌کردند وقتی فدک را از آن‌ها بگیرند، فقر وارد جامعه شود و ستون فقرات جامعه می‌شکند. 
 
 جبرئیلی با اشاره به وضعیت اقتصادی حاضر در جامعه، گفت: مسئولینی که در خانه خودشان لوسترهای گران قیمت آویزان می‌کنند و به تجملات روی می‌آورند با پول چه کسی این کارها را انجام می‌دهند؟ اگر حلال هم باشد اشکال دارد. چون امیرالمومنین در نهج البلاغه فرمودند: چشم فقرا به مسئولین هست.  ‌
 
وی با خطاب به مسئولین گفت: مسئولی که در خانه میلیاردی زندگی می‌کند از درد جوانی که خانه ندارد چه می‌فهمد؟ باید انسان درد بکشد تا درد انسان‌های دیگر را بداند. چرا خدا پیامبر را یتیم کرد؟ تا درد یتیمان را بفهمد. چرا پیامبران ما چوپان بودند چون چوپانی کار سختی است و پیامبران اول باید سختی بکشند تا بفهمند مردم چه می‌کشند.
این مدرس دانشگاه گفت: مسئولی که در بند خودش و خانواده‌اش است و دو تابعیتی شده آیا درد مردم جامعه را می‌فهمد؟ درد امروز جامعه ما اینهاست.
 
وی در ادامه خطاب به مردم گفت: با نگاه به قرآن به آینده نظام امیدوار باشید چون خدا در قرآن فرمود: شما ندیدید خدا با اصحاب فیل چه کرد؟ آیا ندیدید ما مکر دشمن را در خفت قرار دادیم؟ خدا در قرآن به ما وعده داده است که اگر شما مرا یاری کنید من هم شما را یاری خواهم کرد. دشمن شما هیچ کاری نمی‌تواند بکند. و مثال‌هایی هم در این زمینه در قرآن آمده است. و خدا مکر دشمنان را به خودشان برمی‌گرداند.
انتهای پیام
captcha