ضرورت ارتقای مهارت‌های ارتباطی و علمی مبلغان
کد خبر: 3783302
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف تبیین کرد؛

ضرورت ارتقای مهارت‌های ارتباطی و علمی مبلغان

گروه جامعه ــ مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف با تأکید بر اینکه روحانیت نتوانسته است به خوبی با عموم مردم جامعه ارتباط برقرار کند، تصریح کرد: در ارتباط بین روحانیون و مردم باید از زبان ویژه هر طیف سنی استفاده شود و مطالب علمی و ریشه دار باشد. در جایی که آورده علمی مبلغ مطلوب نباشد، دچار آسیب و عدم تأثیرگذاری کلام روحانی می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی شفیع‌زاده، مدیرکل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا؛ به تبیین روند اعزام مُبلغ در ایام فاطمیه(س) پرداخت و گفت: امسال ایام فاطمیه با دهه فجر انقلاب اسلامی ایران متقارن شده است و ما درصدد هستیم در این ایام علاوه بر بیان سیره و معارف فاطمی به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نیز بپردازیم.

وی احیای ایام فاطمیه را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران خواند و گفت: پیش از انقلاب مفاهیمی همچون فاطمیه و مهدویت از جایگاهی میان مردم برخوردار نبود؛ لذا از این همزمانی برای بیان دستاوردهای انقلاب و بیان سیره فاطمی در ابعاد مختلف استفاده می‌شود.

فعالیت 2800 مبلغ دینی در ایام فاطمیه

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده از اعزام هزار مبلغ دینی از استان قم به آستان امامزادگان و مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: بیش از هزار و 800 مبلغ دینی بومی نیز در این ایام به تبلیغ مفاهیم دینی و انقلابی می‌پردازند.

مدیرکل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به این پرسش که برای تأثیرگذاری کلام مبلغان دینی از چه راهبردهایی بهره گرفته‌اید تا حضور آنان در میان مردم از بیشترین تأثیرگذاری برخوردار باشد، گفت: در این راستا دوره آموزش مبلغ طی روزهای چهارم و پنجم بهمن‌ماه جاری، با حضور اساتیدی همچون میرباقری، نجم‌الدین طبسی، فرحزاد، ذوالنور، میرشفیعی، سردار نقدی، میرزامحمدی و ... برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره آموزشی یک بسته تبلیغی شامل چند جلد کتاب در اختیار مبلغان قرار داده می‌شود که عنوان یکی از این کتب «سوژه‌های سخن» است که شامل مطالبی در زمینه‌های، احکام وقف، دستاوردهای انقلاب، دفاع فاطمی، ویژگی‌های فاطمه زهرا(س)، خانواده، رسیدگی به فقرا، منش حضرت زهرا(س) در ابعاد فردی، اجتماعی و خانوادگی، 110 نکته در مورد حضرت خدیجه کبری(س) که پرورش دهنده دختری همچون صدیقه کبری(س) بوده،‌ است.

وی مدت زمان دوره آموزشی برای هر طلبه را هشت ساعت اعلام و اظهار کرد: طلاب باید خارج از قیل و قال سیاسی به بیان دستاوردهای انقلاب طی 40 سال گذشته بپردازند و به مردم یادآور شوند که اگر امروز می‌توانند برای مظلومیت دختر رسول اکرم(ص) اقامه عزا کنند، به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده با تأکید بر اینکه روحانیت نتوانسته است به خوبی با عموم مردم جامعه ارتباط برقرار کند، تصریح کرد: در ارتباط بین روحانیون و مردم باید از زبان ویژه هر طیف سنی استفاده شود و مطالب علمی و ریشه دار باشد. در جایی که آورده علمی مبلغ مطلوب نباشد، دچار آسیب و عدم تأثیرگذاری کلام روحانی می‌شویم، بدین جهت آموزش مبلغان را به عنوان یک راهبرد اصلی طی سال‌های گذشته با بهره‌مندی از اساتید مجرب دنبال می‌کنیم.

مشکلات مالی از سرعت آموزش مبلغان دینی کاسته است

وی برپایی دوره‌های آموزشی برای مبلغان را نیازمند تأمین هزینه‌های مالی دانست و گفت: برای تقویت سطح ارتباطات مبلغان به فعالیت‌های بیشتری نیاز داریم چرا که از حد مطلوب فاصله زیادی وجود دارد، اما در این بین مشکلات مادی از سرعت طی کردن مسیر می‌کاهد.

انتهای پیام

             

 

captcha