تبیین سبک زندگی فاطمی مدنظر سخنرانان دهه فجر باشد
کد خبر: 3783319
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

تبیین سبک زندگی فاطمی مدنظر سخنرانان دهه فجر باشد

گروه فرهنگی ـ مدیر امور بانوان استانداری لرستان با بیان این‌که سبک زندگی حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای زنان و دختران است، گفت: از تمامی کسانی‌که در دهه فجر در جلسات سخنرانی می‌کنند و یا به هر نحوی تریبونی در اختیار دارند می‌خواهیم در خصوص سیره حضرت فاطمه(س) مطالبی را برای مخاطبان خود نقل کنند.

یبه گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیر امور بانوان استانداری لرستان در کمیته مشترک کارگروه تخصصی بانوان و خانواده و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که دوشنبه، یکم بهمن با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و ادارات لرستان در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به تداخل دهه فجر با ایام سوگواری حضرت فاطمه(س)، گفت: سبک زندگی حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای زنان و دختران است بنابراین از تمامی کسانی‌که در یوم الله دهه فجر در جلسات سخنرانی می‌کنند و یا به هر نحوی تریبونی در اختیار دارند می‌خواهیم در خصوص سیره حضرت فاطمه(س) مطالبی را برای مخاطبان خود نقل کنند.
وی با بیان این‌که دشمنان ما سعی در کم‌رنگ جلوه دادن دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی دارند، تصریح کرد: این ایام فرصت مناسبی است تا با بیان پیشرفت‌ها و موفقیت های نظام اسلامی امید و نشاط را در جامعه ترویج دهیم.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با بیان این‌که اجرای برنامه یوم الله دهه فجر آمیخته با رنگ و بوی فاطمی است، با ارائه برنامه‌هایی که در این ایام با مشارکت استانداری برگزار می‌شود، بیان کرد: در این ایام همایش الگوی زن سوم (نه شرقی و نه غربی)، دیدار با آیت‌الله میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تجلیل از نویسندگان زن، همایش زنان و تحکیم بنیان خانواده را در دستور کار داریم.
پرویزپور با بیان این‌که یکی‌از دستاوردها و تحولات عظیم که با پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد، ارتقا جایگاه زن در ایران بود، افزود: در دوران شاهنشاهی زن ایرانی به‌عنوان یک مُدل از زن غربی و یا زن شرقی بود و هیچ‌گونه تأثیری در سرنوشت خودش نداشت.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) همواره در سخنان خود تأکید داشتند که زنان باید به جایگاه واقعی خودشان برسند به همین منظور الگوی سومی از زن ارائه دادند که ریشه در همان شعار «نه شرقی و نه غربی» داشت و این زن با حفظ حجاب اسلامی دوران انقلاب در تظاهرات‌های انقلابی حضور داشته، در دوران دفاع مقدس نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده و اکنون در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حضور چشم‌گیری دارد.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با بیان این‌که بانوان ایرانی وقتی به آن جایگاه خودشان دست پیدا کردند، از نظر ورزشی، فرهنگی و سیاسی نشان دادند که زن مسلمان نه تنها در حوزه اعتقادات دینی بلکه در همه عرصه‌ها حضور پُررنگ‌تری دارند، بیان کرد: زنان ایرانی به‌عنوان مبلّغان و مفسرانی هستند که الگوی زن سوم (نه شرقی و نه غربی) را به سایر کشورهای منطقه انتقال دادند.
وی با اشاره به آمار بالای زنان و دختران تحصیل کرده ایرانی، اضافه کرد: قبل از انقلاب زنان نویسنده ما انگشت‌شمار بودند ولی امروز فعالیت زنان درحوزه تحقیق، پژوهش و نویسندگی به‌طور چشم‌گیری رشد داشته است.
پرویز پور ادامه داد: با وجودی‌که در دوران قبل از انقلاب محدودیتی از نظر حجاب و پوشش نبود، فقط شش نفر از زنان ایرانی موفق شده بودند در مسابقات آسیایی و بین‌المللی شرکت کنند ولی به برکت جمهوری اسلامی ایران از اول انقلاب تاکنون بیش از 12 هزار نفر از بانوان ایرانی در مسابقات جهانی و آسیایی حضور داشته‌اند و در این عرصه موفقیت‌های فراوانی را به دست آورده‌اند.
مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان حضور زنان در عرصه‌های مختلف را نشان‌دهنده نگاه مثبت دولت‌مردان کشورمان در خصوص حضور بانوان در جامعه دانست و افزود: در خانواده های ایرانی زنان نقش محور دارند و یک الگوی مدیریتی هستند

انتهای پیام

captcha