قاریانی که به خوانندگی روی می‌آورند به خود ظلم می‌کنند/ یادی از کربلایی کاظم ساروقی
کد خبر: 3783418
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
با کاروان قرآنی انقلاب/ آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

قاریانی که به خوانندگی روی می‌آورند به خود ظلم می‌کنند/ یادی از کربلایی کاظم ساروقی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اعضای کاروان قرآنی انقلاب با حضور در استان مرکزی به دیدار آیت‌الله دری نجف‌آبادی رفتند؛ در این دیدار ایشان نکاتی را درباره اهمیت قرائت و جایگاه قاریان بیان کردند.

قاریانی که به خوانندگی روی می‌آورند به خود ظلم می‌کنند/ یادی از کربلایی کاظم ساروقیبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ مسافران کاروان قرآنی انقلاب امروز، دوم بهمن‌ماه، در دومین روز سفر، وارد استان مرکزی شدند و بعد از گلباران مزار شهدای استان، همراه با چند تن از مسئولان قرآنی این استان به دیدار آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه، رفتند.

در این دیدار احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان، به تلاوت آیاتی از سوره آل عمران پرداخت و سپس به معرفی اعضا و اهداف کاروان قرآنی انقلاب طی این سفر پرداخت.

در ادامه آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، با تجلیل از عوامل اجرایی کاروان قرآنی انقلاب، ضمن خوش‌آمدگویی، سفر پربرکتی را آرزو کرد و افزود: راه‌اندازی کاروان قرآنی انقلاب، بسیار کار مبتکرانه‌ای است، ان‌شاءالله چنین برنامه‌هایی ادامه‌دار باشد و سایر استان‌های کشور را دربرگیرد.

وی بیان کرد: پیوند قرآنیان با سایر اقشار جامعه سرمایه بزرگی است. به برکت انقلاب، قرآن کریم در بطن زندگی مردم قرار گرفته است، هم از نظر بحث چاپ و نشر، هم از نظر تعدد و کیفیت ترجمه‌های قرآن، شاهد پیشرفت هستیم. ترجمه قرآن، کار سختی است و با سایر متون عربی متفاوت است.  پیش از انقلاب، فعالیت قرآنی وجود نداشت، نه در رسانه‌های صوتی و تصویری و نه در آحاد مردم، اما الان وضعیت امور قرآنی در کشور به برکت انقلاب و خون شهدا مطلوب است، هر چند با آن مدینه فاضله فاصله داریم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به سفرهایش به مدینه منوره و مکه مکرمه، گفت: اهل سنت، اهتمام ویژه‌ای به آموزش قرآن به کودکانشان دارند که عمل نیک و قابل تقدیری است و باید از دوره پیش‌دبستان و دبستان، کودکان را با مفاهیم و معارف قرآن آشنا کرد و جلساتی با بازدهی مناسب داشته باشیم.

امام جمعه شهر اراک گفت: به خاطر دارم، سوم دبستان بودم که معلم‌مان، حفظ آیةالکرسی را از دانش‌آموزان خواست در آن موقع به راحتی به قرآن دسترسی نداشتم، الان باید این امکانات را قدر بدانیم، من هنوز که هنوز است، آیاتی که در آن سن حفظ کرده‌ام به خوبی به یاد دارم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: کسانی که صوت زیبا دارند، باید این نعمت خدادادی را در راه قرآن خرج کنند، متأسفانه اخیراً مشاهده می‌کنم کسانی که در راه قرآن بوده‌اند به خودشان ظلم کرده‌اند و به خوانندگی روی آورده‌اند که این پدیده خوبی نیست، چه چیزی بهتر از آیات الهی؟ البته قرائت قرآن به تنهایی هم کافی نیست، مهم روح قرآن است، قرآن باید در باطن فرد، رسوخ کند.

وی در پایان با اشاره به استعدادهای قرآنی استان مرکزی گفت: از نعماتی که در استان مرکزی بوده‌اند، حافظ کل قرآن و معجزه الهی، کربلایی کاظم ساروقی است که اکثر شما عزیزان با این شخصیت قرآنی که با عنایت خداوند بدون سواد یک شبه حافظ قرآن شد، آشنا هستید. استان مرکزی از این نعمات و استعدادها زیاد به خود دیده است.

یادآوری می‌شود این کاروان با حضور جمعی از قاریان قرآن، حرکت خود را از اول بهمن از حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز کرد و تا ۲۲ بهمن‌ماه به ۱۱ استان قم، مرکزی، اصفهان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سمنان و در مجموع ۳۳ شهر سفر خواهد کرد. این کاروان تا 4 بهمن ماه در استان مرکزی حضور خواهد داشت.

گزارش از محمدرضا رجبی

انتهای پیام

captcha