آنچه كه درباره آزمون معارفی مسابقات قرآن اوقاف باید بدانیم
کد خبر: 3783443
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

آنچه كه درباره آزمون معارفی مسابقات قرآن اوقاف باید بدانیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس ضمن تشريح جزئيات برگزاری آزمون معارف مسابقات قرآن گفت: آزمون معارفی همراه با آزمون سراسری حفظ و مفاهيم قرآن كريم در سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 2 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: برنامه امسال سازمان اوقاف و امور خیریه کشور استفاده از ظرفیت چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم برای هم‌افزایی نسبت به مسابقات معارفی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.
وی افزود: این موضوع به این معنی است که رشته‌های «تفسـیر قرآن کریم»، «معارف و حفظ موضـوعی قرآن کریم» و « معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه»؛ علاوه بر آزمون سـراسـری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به‌عنوان مرحله مقدماتی رشته‌های مسابقات معارفی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به‌حساب می‌آید.
جلالی گفت: گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شامل 10 رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن، رشته تفسیر قرآن کریم، «معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم، رشته معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه ۴۰ حکمت اول به‌استثناء حکمت ۳۰، رشته مفاهیم نهج‌البلاغه و مفاهیم صحیفه سجادیه است و آزمون این رشته‌ها به‌صورت کتبی، همگانی و سراسری برگزار می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار كرد: آزمون سه رشته سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، سامانه مجازی «نورالمجتبی(ع)»، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم سامانه مجازی« واژه‌های آسمانی» و روخوانی قرآن کریم سامانه مجازی«حامیم» نیز به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
جلالی از علاقه‌مندان شرکت در این آزمون خواست تا ۱۰ بهمن‌ماه با مراجعه به سایت www.quranedu.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
انتهای پیام

captcha