برگزاری دهه فجر فاطمی در ۵۰۰ مسجد گیلان
کد خبر: 3783450
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

برگزاری دهه فجر فاطمی در ۵۰۰ مسجد گیلان

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه ویژه برنامه‌های فاطمی دهه فجر در بیش از ۵۰۰ مسجد استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ۴۰ مسجد شاخص استان به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برنامه‌های ویژه تری خواهد داشت.

حجت الاسلام‌والمسلمین سیدحسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه در آستانه ایام الله دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار کرد: به دلیل تقارن این روزهای باشکوه با ایام فاطمیه اول و دوم ویژه برنامه‌های بزرگداشت چله انقلاب رویکرد فاطمی خواهد داشت.

وی از اعزام 500 روحانی و مبلغ به مساجد سراسر استان در ایام فاطمیه اول و دوم خبر داد و تصریح کرد: همچنین این روحانیون در 350 مدرسه گیلان حضور پیدا خواهند کرد و نوجوانان را با سبک زندگی فاطمی آشنا می سازند.

این کارشناس دینی تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را فرصت مغتنمی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط روحانیون و مبلغین در مساجد دانست و گفت: فاطمیه نخستین حرکت ولایتمدارانه بعد از قیام رسول گرامی اسلام(ص) است.

گلمیرزاده حماسه عاشورا را نشات گرفته از فاطمیه دانست و اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز به تاسی از نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حرکت خود را آغاز کرد و به پیروزی رسید و امروز در آستانه چهل سالگی خودش قرار دارد لذا ایام فاطمیه نقطه عطف و فصل مشترک انقلاب های ائمه معصومین(ع) با انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به صبغه دینی و اسلامی و شیعی انقلاب اسلامی و علاقمندی مردم برای مقایسه انقلاب ما با حکومت های الهی، یادآور شد: هنر یک مبلغ این است که با استفاده از ظرفیت ایام فاطمیه و سایر مناسبت های مذهبی آرمان های بلند انقلاب را که در راستای آرمان های انبیا و اولیای الهی است، تشریح و تبیین کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه ویژه برنامه های فاطمی دهه فجر در بیش از 500 مسجد استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: 40 مسجد شاخص استان به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی برنامه های ویژه تری خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha