می‌خواهیم هلال احمری داشته باشیم که قرآنی باشد
کد خبر: 3783460
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر:

می‌خواهیم هلال احمری داشته باشیم که قرآنی باشد

گروه سلامت ــ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح دارالقرآن هلال احمر اظهار کرد: قرآن استوارترین برنامه‌ها را به ما می‌آموزد، می‌خواهیم هلال احمری داشته باشیم که قرآنی باشد.

می‌خواهیم هلال احمری داشته باشیم که قرآنی باشدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاحیه دارالقرآن این جمعیت که صبح امروز در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ضمن تقدیر از بانیان فعالیت‌های قرآنی در این جمعیت اظهار کرد: مسئولیت حوزه نمایندگی ولی فقیه ارتقای فرهنگ دینی و ترویج زندگی در پناه قرآن است، زیستن در پناه قرآن تنها یک مسئله دینی و مذهبی نیست بلکه یک وظیفه عاطفی و احساسی ما مسلمانان نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: براساس آیات قرآن باید بدانید که قرآن خود را چگونه معرفی می‌کند قرآن خود را نور می‌داند اگر در زندگی با نور حرکت کنید مستمسک به عروة الوثقی شدیم و اگر بدون آن زندگی کنیم در جهل و تاریکی سقوط می‌کنیم جاده زندگی جاده‌ای تاریک بوده و شیاطین نمی‌گذارند روشن بماند.

رئیس نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ادامه داد: اگر نور نبود یوسف(ع) از چاه نجات پیدا نمی‌کرد یا ابراهیم(ع) تک و تنها در میان آن همه بت پرستی علم یکتا پرستی و توحید را برنمی‌افراشت یا که جامعه مکه همچنان در فساد غوطه‌ور می‌ماند. امروز در جهان مدرن هم همین گونه است چنان‌که گناه‌ها و برخی از مفاسد عرضه شده و مخالفت با آنها فساد و جهل محسوب می‌شود.

چرا قرآن نور است؟

حجت الاسلام معزی با طرح این پرسش چرا قرآن نور است گفت: قرآن نور است به این دلیل که مطابق فطرت ما بوده و بر این اساس ما را هدایت می‌کند.این هدایت نه فقط عبادی بوده که حرکت ما را در راستای مبارزه با ظلم و گرفتن حق مستضعفان مشخص می‌کند.

وی افزود: این قرآن موجب شده که کشور ایران 40 سال یکه و تنها ابر قدرتی مانند آمریکا را به چالش بکشد. آن هم با رهبری یک فقیه قرآن شناس که موجب شد ملتی خود را از حکومت ستم‌ شاهی نجات دهد.

معزی تاکید کرد: قرآن می‌گوید آینده از آن شماست امیدوار باشید خدا را به توحید شناخته و عمل صالح انجام دهید عمل صالح برای شماها نجات جان افراد و کمک به نیازمندان در کوه‌ها، دریاها، اتش سوزی، سیل و زلزله است.

وی تاکید کرد: قرآن استوارترین برنامه‌ها را به ما می‌آموزد، می‌خواهیم هلال احمری داشته باشیم که قرآنی باشد زمینه را برای آن فراهم کنیم.

اهداف 9 گانه جمعیت هلال احمر برای بهره‌گیری از قرآن

در ادامه این آئین علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر نیز با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که دارالقرآن را همزمان با ولادت امام سجاد(ع) افتتاح می‌کنیم گفت: امیدواریم یک حرکت قرآنی خوبی با توجه به اهداف 9 گانه جمعیت برای بهره‌گیری از قرآن شکل بگیرد.همچنین امیدواریم در تمامی شعب استانی دارالقرآن‌ را افتتاح کرده و هلال احمر را یک الگوی قرآنی برای سایر سازمان‌ها و نهادها معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن یک نیاز مهم برای همه ما است اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم یک نگاه جدی به فعالیت‌های قرآنی داشته و در جهان امروز که کشتارهای عجیبی صورت می‌گیرد و با نام اسلام جعلی مسلمانان را آزار می‌دهد مسیر جدیدی را برای خود در فعالیت‌های بشر دوستانه قرار دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر یاد آور شد: در زندگی روزمره غفلت‌های زیادی داریم این غفلت‌ها ذره ذره جمع می‌شوند و موجب فاصله گرفتن از ارزش‌ها شده و تنها قرآن می‌تواند ما را از این غفلت‌ها برهاند. تلاوت چند آیه در روز موجب حفظ ارزش‌ها و آرام آرام عمل کردن به قرآن می‌شود.

پیوندی افزود: امیدواریم با افتتاح دارالقرآن بتوانیم با گسترش مسابقات قرآنی قرآن را در میان داوطلبان و جوانان هلال احمر گسترش داده و صلح و دوستی را ترویج دهیم.

در این آئین همچنین محمد احمد وند، معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جان مایه فعالیت‌های فرهنگی تقویت ایمان و تلاش برای راسخ ساختن کارکنان و داوطلبان هلال احمر در انجام ماموریت‌های بشر دوستان است گفت: این مهم جز با توسل به قرآن، اهل بیت و برپایی نماز امکان پذیر نمی‌شود.

وی افزود: بازگشایی دوباره دارالقرآن جمعیت هلال احمر جز با پیگیری‌ها و نظارت رهبر معظم انقلاب اسلامی امکان پذیر نبود این دارالقرآن با همت جوانان هلال احمر برپا شد و در تمامی شعب استانی هلال احمر نیز دوایر آن افتتاح می‌شود.

احمد‌وند تاکید کرد: قطعا با خشوع قلبی که نیازمند کار در هلال احمر است و آن هم از طریق قرآن حاصل می‌شود می‌توان ماموریت‌های مختلف را در این جمعیت به خوبی پیش برد.

انتهای پیام

captcha