برگزاری نمایشگاه عکس‌های هنری در بازار تاریخی اراک
کد خبر: 3783477
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

برگزاری نمایشگاه عکس‌های هنری در بازار تاریخی اراک

گروه فرهنگی ـ مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: برای نخستین‌بار نمایشگاه عکس‌های هنری در سرای مهر بازار تاریخی اراک برگزار می‌شود تا پیش‌درآمد همکاری هنرمندان و میراث فرهنگی در هویت‌سازی و پیوند تاریخی فرهنگی استان نواخته شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: بهره فرهنگی و هنری از آثار هنرمندان استان در اماکن تاریخی و فرهنگی یکی از راه‌هایی است که اداره کل در نظر دارد هموار کند تا شاهد پیوند منسجم‌تری بین هنرمند‌، تاریخ و هویت باشیم.
ایزدی افزود: فاصله‌ای بی‌مفهوم بین هنرمندان و سازمان میراث فرهنگی ایجاد شده و تنها هنرمندان صنایع دستی را در پیوند با سازمان قرار داده در حالی که تخیل هر هنرمندی می‌تواند هویت‌ساز و آشتی‌دهنده هنر، فرهنگ و جامعه باشد.
وی در ادامه گفت: برای نخستین‌بار نمایشگاه عکس‌های هنری بابک آب‌برین با موضوع شهید، تئاتر و مستند اجتماعی در سبک‌های هنری متفاوت در محل سرای مهر بازار تاریخی اراک برگزار می‌شود تا پیش‌درآمد همکاری هنرمندان و میراث فرهنگی در هویت‌سازی و پیوند فرهنگی نواخته شود.
ایزدی در پایان گفت: معتقدیم که روح موجود در هنر می‌تواند شریان فرهنگ غنی در جامعه را جریان متناوبی بخشد تا بسیاری از معضلات فرهنگی از این رهرو کم شود از این‌رو آمادگی داریم تا با همکاری اداره کل ارشاد از تمام توان تاریخی، گردشگری و محیطی استان در جهت نمایش آثار هنرمندان بهره گیریم و در حقیقت فصل جدیدی را بین هنرمندان و ریشه‌های فرهنگی استان برقرار کنیم.
یادآور می‌شود؛ این نمایشگاه روز پنجشنبه چهارم بهمن‌‌ماه راس ساعت 16 افتتاح می‌شود، همچنین این نمایشگاه تا 11 بهمن هر روزه از ساعت 10 الی 18 در سرای تاریخی مهر واقع در بازار اراک، کوچه مسجد حاج تقی خان، آماده بازدید علاقه‌مندان است.
انتهای پیام

captcha