نشست تخصصی استادان و ارزیابان قرآنی المصطفی برگزار می‌شود
کد خبر: 3783487
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
به همت اداره کل قرآن و حدیث المصطفی؛

نشست تخصصی استادان و ارزیابان قرآنی المصطفی برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ نشست اساتید و ارزیابان گروه آموزش‌های قرآنی و حدیثی اداره کل قرآن و حدیث جامعه المصطفی فردا چهارشنبه برگزار می‌شود.


مدیر گروه آموزش‌های قرآنی و حدیثی المصطفی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: این نشست فردا چهارشنبه سوم بهمن از ساعت 8 تا 12 باهدف هم‌افزایی اساتید و معرفی نرم‌افزار جامع ارزیابی مهارت‌های عمومی قرائت قرآن کریم برگزار می‌شود و در این کارگاه ضمن تشریح آیین‌نامه ارزیابی مهارت‌های عمومی قرائت قرآن، نرم‌افزار جامع ارزیابی نیز در حضور اساتید برتر قرآنی المصطفی رونمایی خواهد شد.
سعید رحیمی افزود: این گروه 25 نفره ارزیابان کسانی هستند که از دوره تمهیدیه تا مقطع دکترا در جامعه المصطفی مشغول به تدریس هستند.
وی ادامه داد: از آنجا که یکی از ویژگی‌های طلاب المصطفی برخورداری از مهارت قرائت، روخوانی، روان‌خوانی و حُسن تلاوت است، تمامی طلاب المصطفی در ابتدای هر مقطع تحصیلی در سه سطح قرائت قرآن (روان‌خوانی قرآن)، حسن تلاوت (تجوید مقدماتی) و تلاوت کاربردی (تجوید تکمیلی و قرائت آهنگین) مورد ارزیابی قرآنی قرار می‌گیرند و در صورت عدم موفقیت در هر یک از سطوح، جهت اخذ واحد درسی به معاونت آموزش معرفی می‌شوند.
مدیر گروه آموزش‌های قرآنی و حدیثی المصطفی اظهار کرد: در جلسه فردا که با حضور استادان و ارزیابان قرآنی المصطفی برگزار خواهد شد، شیوه استفاده از نرم‌افزار جامع ارزیابی مهارت‌های عمومی قرآن که برای اولین بار در المصطفی طراحی و اجرا شده، تبیین خواهد شد تا در ارزیابی طلاب جامعه المصطفی مورد استفاده قرار گیرد.
وی در خصوص بکارگیری این نرم‌افزار گفت: این نرم‌افزار به گونه‌ای است که همزمان با قرائت فراگیر، استاد ارزیاب با علامت زدن گزینه‌هایی که از قبل توسط اداره کل قرآن و حدیث تعریف شده است، طلاب را مورد ارزیابی و پس از قرائت، نرم‌افزار نتیجه را بر اساس نظام سطوح سه‌گانه مشخص می‌کند.
رحیمی افزود: در صورتی که طلاب نمره حدنصاب را کسب نکنند، می‌بایست مجدداً در کلاس قرآن به صورت چهره به چهره (خصوصی با استاد) و یا شرکت در کلاس‌های عمومی مورد ارزیابی قرار بگیرد تا در یکی از بخش‌های سه‌گانه؛ «قرائت قرآن»،‌ «حُسن تلاوت» و «تلاوت کاربردی» به نمره قبولی برسد و از این مرحله گذر کند.
استاد جامعة المصطفی ادامه داد: نحوه ارزیابی طلاب توسط ارزیابان قرآنی به صورت مستمر انجام می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که در ابتدای دوره طلاب تعیین سطح می‌شوند و در انتهای دوره مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
مدیرگروه آموزش‌های قرآنی و حدیثی المصطفی یادآور شد: در کنار آموزش، نحوه استفاده از این نرم‌افزار موضوع «تبیین و تشریح آیین‌نامه ارزیابی مهارت‌های عمومی قرآن کریم» برای اساتید نیز ارائه خواهد شد.
رحیمی یادآور شد: در هر مرکز قرآنی چهار استاد حضور خواهند داشت و در پایان کارگاه طی یک ارزیابی عملی، 2 تلاوت پخش شده و مورد ارزیابی استادان قرار می‌گیرد. شرکت‌کنندگانی که از امتیاز بالاتری برخوردار باشند، با دریافت حُکم ارزیاب قرآنی رسمی المصطفی، مجوز مصاحبه و ارزیابی قرآنی در مصاحبه ورودی طلاب مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را نیز به دست می‌آورند.
لازم به ذکر است، این نشست فردا چهارشنبه سوم بهمن از ساعت 8 تا 12 در سالن اجتماعات طبقه دوم ستاد مرکز المصطفی در بلوار معلم قم برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha