مغفول ماندن نقش رزمندگان استان قزوین در جبهه غرب
کد خبر: 3783561
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

مغفول ماندن نقش رزمندگان استان قزوین در جبهه غرب

گروه اجتماعی - فرماندهان نیروهای مسلح استان قزوین ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در مناطق مختلف غرب و شمال غرب به مغفول ماندن نقش رزمندگان در این حوزه اشاره کردند.

مغفول ماندن نقش رزمندگان استان قزوین در جبهه غرببه گزارش ایکنا از قزوین، نشست خبری همایش ملی نقش رزمندگان استان قزوین در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور با حضور فرماندهان نیروهای مسلح استان قزوین و اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز 2 بهمن‌ماه در معراج الشهدای قزوین برگزار شد.
در این نشست سرهنگ برزگر، جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین، سرهنگ سیدمجتبی اشرفی، معاون هماهنگ‌کننده ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان، سرهنگ حسین رجبی مسئول ستاد اجرایی کنگره سه هزار شهید استان قزوین، سرهنگ حسین روزبهانی فرمانده رکن سوم لشگر ۱۶ زرهی ارتش جمهوری اسلامی به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه خود در مناطق مختلف غرب و شمال غرب پرداختند.

کنگره شهدای قزوین از برترین کنگره های کشور بود
حسن رجبی در این نشست با اشاره به برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین گفت: این اجلاسیه در مقایسه با دیگر استان‌ها دارای برتری‌های بسیاری است و می‌توان آن را از برترین و جامع‌ترین کنگره‌های کشور دانست.
وی افزود: تعامل و هماهنگی همه‌جانبه بین همه ارگان‌های استان از جمله شاخصه‌های مهم کنگره شهدای استان قزوین بود که در راستای جهت‌دهی به افکار عمومی به سمت این اجلاسیه نقش‌آفرینی می‌کرد.
رئیس ستاد اجرایی کنگره سه هزار شهید استان قزوین با تأکید بر این‌که کنگره برگ زرینی در تاریخ به نام مردم قزوین ثبت‌شده است، عنوان کرد: بعد از اجلاسیه ها کار اصلی ما آغاز شده و باید به سمت تهیه و تدوین اطلس تاریخ‌نگاری استان و نقش رزمندگان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در جبهه غرب که مغفول مانده است، گام برداریم.

تقدیم 59 شهید از ناجا در غرب و شمال غرب
سیدمجتبی اشرفی، معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان قزوین نیز بیان کرد: بالغ بر ۶۰۰ نفر رزمنده از نیروهای انتظامی در آن زمان در جبهه غرب حاضر بودند و تعداد ۵۹ شهید و ۵۷ جانباز در این راه تقدیم شده است.
وی افزود: تعداد شهدای ناجا در این مناطق نسبت به سایر مناطق بیشتر است چرا که نیروهای خدوم آن همواره در دفاع جانانه از مرزها تلاش و جان‌فشانی دارند.

تهیه مستندات گامی برای زدودن غبار مظلومیت شهدای غرب
حمید کانتوری، فرمانده مرکز آموزشی شهدای جوادیه نیز در این مراسم با اشاره به ناامن بودن منطقه کردستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: نیروهای کومله و دموکرات در راستای تفرقه و جدایی این مناطق از کشورمان در آنجا فعال بودند و ضربات بسیاری را به مردم این مناطق وارد کردند.
وی تصریح کرد: امیدواریم با تهیه مستندات و نگارش کتاب‌هایی در این خصوص بتوانیم قدمی برای شهدای مظلوم این مناطق و رزمندگان حاضر در مناطق غرب و شمال غرب برداریم.
به گزارش ایکنا، در ادامه این نشست فرماندهان حاضر در جلسه به سؤالات خبرنگاران در جلسه پاسخ دادند.
انتهای پیام

captcha