تبیین جایگاه حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3783563
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

تبیین جایگاه حضرت زهرا(س)

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: خداوند متعال حضرت فاطمه زهرا(س) را در آیات قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) محور عالم خلقت معرفی کرده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، ظهر امروز، دوم بهمن‌ماه در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم که در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد با تبیین شأن نزول سوره کوثر در قرآن کریم، گفت: در این امر شکی نیست که سوره کوثر در مقام حضرت زهرا(س) نازل شده است.
وی افزود: مشرکان زمان پیامبر اکرم(ص)، نبی مکرم اسلام را ابتر می‌نامیدند ولی خداوند متعال با نزول سوره کوثر، ابتر و ناقص بودن مشرکان را ثابت کرد و حضرت زهرا(س) را محور عالم خلقت معرفی کرد.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با اشاره به صلوات خاصه صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: با مختصر تفکری در این صلوات، بیان می‌شود پنج تن آل عبا(ع) نیز با محوریت حضرت زهرا(س) معرفی می‌شوند.
حجت‌الاسلام حسنی با اشاره به حدیثی از ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج)، گفت: منجی عالم بشیریت نیز در حدیثی ام ابیها حضرت فاطمه(س) را الگوی خویش معرفی می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، مسیر رسیدن به هدف غایی و نهایی خلقت انسان را راضی کردن قلب مطهر حضرت زهرا(س) دانست و گفت: انقلاب اسلامی نعمتی از سوی خداوند متعال بر امت اسلام است و یکی از برکات کوثر است.
بهزاد زارع
انتهای پیام

captcha