برخورد با پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم تشدید می‌شود
کد خبر: 3783572
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

برخورد با پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم تشدید می‌شود

گروه فناوری اطلاعات ــ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تشدید برخورد با عواملی که در زنجیره ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم به مشترکان نقش دارند خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ روز گذشته رئیس‌جمهور در طی بازدیدی که از فعالیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشت از فعالیت‌های آزاردهنده و رو به گسترش پیامک‌های تبلیغاتی انتقاد و گلایه کرد. بعد از آن ‌محمد‌جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری درباره پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم و عدم رعایت حقوق شهروندان در این حوزه به دفاتر خدماتی ارتباطی در ارائه سیم کارت اخطار جدی لغو مجوز داد.

بعد از این التیماتوم وزیر و در راستای این اقدام، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی به تشریح فعالیت‌هایی که پیش از این برای برخورد با پیامک‌های مزاحم و تبلیغاتی انجام شده بود، پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر مشترکان تلفن همراه می‌توانند با استفاده از کد دستوری #800* پیامک‌هایی را که از سرشماره‌های خاص ارسال می‌شود، قطع کنند که این موضوع منجر به افزایش ارسال پیامک تبلیغاتی از سیم‌کارت‌های شخصی شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: درباره سیم‌کارت‌های شخصی نیز با استفاده از روش‌های فنی هوشمند توانسته‌ایم حدود 70 هزار سیم‌کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی انبوه را شناسایی و مسدود کنیم و روش‌های شناسایی سیم‌کارت‌های ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی را افزایش داده‌ایم،

وی در خصوص تشدید برخوردها در این رابطه گفت: از روز گذشته به اپراتورها ابلاغ کرده‌ایم که با دفاتر خدمات ارتباطی همکار با اپراتورها که بدون ضابطه سیم‌کارت در اختیار افرادی می‌گذارند که از آن صرفا برای ارسال پیامک‌های تیلیغاتی استفاده شود، برخورد و تمامی خدمات این دفاتر قطع خواهد شد.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: اگر در این زمینه مشخص شود که اپراتورهای تلفن همراه در همکاری با دفاتر خدمات ارتباطی اغماض کرده‌اند مطابق با مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و در چارچوب پروانه با آنها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار روش‌های سلبی، روش‌های ایجابی را برای حل مشکل پیامک‌های تبلیغاتی در نظر گرفته‌ایم، عنوان کرد: در تعامل و هماهنگی با شرکت‌های بازاریابی دیجیتالی درصدد هستیم روش‌هایی را برای تبلیغات ارزان قیمت کسب‌وکارهای کوچک فراهم کنیم تا جایگزین تبلیغات پیامکی شود.

نهایتا باید دید توأمان شدن اولتیماتوم‌ها با برخوردهای عملی، چه میزان از تخلف در این حوزه می‌کاهد و ارائه‌دهندگان خدمات ارزش افزوده را به سمت ساختارمند شدن و ارسال کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی بدون ضابطه را نیز از ادامه فعالیت‌های مخل آرامش و آسایش مشترکان تلفن همراه باز می‌دارد.

اتهای پیام

captcha