همایش استانی «سیره فاطمی» در ایلام برگزار می‌شود
کد خبر: 3783583
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

همایش استانی «سیره فاطمی» در ایلام برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان ایلام از برگزاری ۱۵ عنوان برنامه فرهنگی ـ مذهبی در سطح کانون‌های مساجد این اتسان در مناطق شهری و روستایی در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: همایش استانی سیره فاطمی در ایلام برگزار می‌شود.

برگزاری همایش استانی سیره فاطمی در ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان ایلام اظهار کرد: برنامه‌های ایام فاطمیه اول و دوم در همه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مسجد استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ٢٩٥ کانون فرهنگی ـ هنری در سطح مساجد استان فعالیت دارند، افزود: توزیع بروشورهای زندگی‌نامه حضرت فاطمه زهرا(س)، حضور روحانیون در سطح مساجد و سخنرانی در راستای تبیین سیره عملی و رفتاری حضرت فاطمه زهرا(س) بین اعضای کانون‌های مساجد به‌ویژه خواهران، برگزاری ویژه‌برنامه‌های سوگواری ایام فاطمیه از برنامه‌های این ایام در سطح کانون‌های مساجد است.
چراغی‌پور اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطح مساجد روستایی و شهری، اجرای طرح تلاوت نور و قرائت یک صفحه از قرآن کریم در ایام فاطمیه و اهدای ثواب آن به روح حضرت فاطمه زهرا(س) برگزاری همایش استانی سیره فاطمی در مجتمع کوثر شهر ایلام و برگزاری سفره‌های صلوات و اهدای ثواب آن به روح حضرت فاطمه زهرا(س) از جمله برنامه‌های اجرایی در این ایام به شمار می‌رود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه برگزاری همایش سیره فاطمی یکی از برنامه‌های اصلی این ایام با حضور اعضای کانون‌های مساجد است، افزود: هدف از اجرای این برنامه‌ها، ترویج فرهنگ فاطمی، آشنایی جوانان و نوجوانان عضو کانون با سیره اخلاقی و رفتاری این بانوی بزرگ اسلام است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س)، ولایت‌پذیری و همراه ولایت بودن است، اظهار کرد: امروز یکی از نیازهای ضروری جامعه ترویج سبک زندگی فاطمی بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه بانوان و تبیین و نهادینه شدن این فرهنگ در سطح جامعه است.
چراغی‌پور اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بزرگ‌ترین ظرفیت را در راستای توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و به‌ویژه سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) به‌‌عنوان یکی از بهترین الگوهای زندگی دارند و در این راستا نیز برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در سطح کانون‌ها برای جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha