اقتصاد شفاف؛ پایه‌گذار روابط بین‌المللی مناسب
کد خبر: 3783584
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

اقتصاد شفاف؛ پایه‌گذار روابط بین‌المللی مناسب

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس اتاق بازرگانی ارومیه با تأکید بر اینکه اقتصاد شفاف، پایه‌گذار روابط بین‌المللی مناسب است، گفت: اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه در ارومیه افتتاح خواهد شد.

اقتصاد شفاف، پایه‌گذار روابط بین‌المللی مناسب استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حسن انتظار، رئیس اتاق بازرگانی ارومیه، صبح امروز، 2 بهمن‌ماه‌ در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و واحدهای نمونه کیفی استاندارد، بیان کرد: برای سال آینده دو کشور معین را در برنامه قرار داده‌ایم که چین و آلمان را هدف‌گذاری کرده‌ایم و همچنین اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه در ارومیه افتتاح خواهد شد. 
وی ادامه داد: اگر اقتصاد هر کشوری شفاف باشد، روابط بین‌المللی صددرصد تأثیر خواهد گذاشت و اقتصاد شفاف، در واقع پایه‌گذار روابط بین‌المللی مناسب است، روابط اقتصادی کشور با بسیاری از کشورها بهتر شده و امیدواریم قدم‌های مؤثرتری در این زمینه برای اعتلای اقتصاد کشور و دست‌یابی به بازار اروپا برداشته شود.
انتظار با اشاره به اینکه برخی بخشنامه‌ها،‌ تولیدکنندگان را فلج کرده است، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری‌های کلان، خرد جمعی و تفکر سیستمی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مورد توجه قرار نمی‌گیرد تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این موضوع استفاده شود.
وی در رابطه با استاندارد نیز اظهار کرد: امروز مردم، بهداشت را می‌طلبند و اگر ما نتوانیم این مورد را به درستی کنترل کنیم، قطعاً ضربه خواهیم خورد.
انتهای پیام

captcha