آذربایجان غربی؛ رتبه سوم سرمایه‌گذاری خارجی در کشور
کد خبر: 3783602
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

آذربایجان غربی؛ رتبه سوم سرمایه‌گذاری خارجی در کشور

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از قابلیت‌های مرزی و جغرافیایی استان باید به‌نحو احسن استفاده شود، تصریح کرد: طی سال جاری، با همراهی تیم اقتصادی استان و همچنین بخش خصوصی، موفق به کسب رتبه سوم کشوری در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی شده‌ایم.

آذربایجان غربی؛ رتبه سوم سرمایه‌گذاری خارجی در کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، رضا حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار آذربایجان غربی، صبح امروز، 2 بهمن ماه، در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و واحد های نمونه کیفی استاندارد استان، با اشاره به اینکه آذربایجان غربی با دارا بودن ٩ بازارچه و پایانه مرزی، یک ششم پایانه‌های صادرات و واردات کشور را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: این تعداد بازارچه و پایانه‌های مرزی، یک ظرفیت عظیم برای توسعه استان است.
وی ادامه داد: تجارت فرامرزی، یک پدیده نو برای تجارت به‌شمار می‌آید و تیم اقتصادی استان نیز برای سال آینده بازار کشورهای هند و پاکستان را جز بازارهای هدف صادراتی خود قرار داده‌اند.
حسینی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید برای پیشبرد توسعه صادرات، برنامه‌محور حرکت کنند، خاطرنشان کرد: طی سال جاری، با همراهی تیم اقتصادی استان و همچنین بخش خصوصی، موفق به کسب رتبه سوم کشوری درحوزه سرمایه‌گذاری خارجی شده‌ایم.
وی تصریح کرد: با وجود برنامه‌های اقتصادی و راهبردی تعریف شده، گام‌های بسیار خوبی برداشته شده و در تلاش هستیم تا با همکاری یکدیگر، برای کارگزاران تولید و عرصه‌های بخش خصوصی زمینه فعالیت‌های هرچه بهتر را فراهم کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار آذربایجان غربی افزود: قابلیت و شرایط مرزی استان بسیار ویژه بوده و باید از قابلیت‌های مرزی و جغرافیایی منطقه به‌نحو احسن استفاده شود.
انتهای پیام

captcha