اجرای طرح مدرسه کسب و کار؛ راهکاری برای نفوذ اقتصادی دشمن
کد خبر: 3783650
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

اجرای طرح مدرسه کسب و کار؛ راهکاری برای نفوذ اقتصادی دشمن

گروه سیاست و اقتصاد ـ اجرای طرح مدرسه کسب و کار بسیج سازندگی می‌تواند زمینه اشتغالزایی را در جامعه فراهم و ‌برابر نفوذ دشمن از مسیر اقتصادی مانع ایجاد کند.

اجرای طرح مدرسه کسب و کار؛ راهکاری برای نفوذ اقتصادی دشمن

به گزارش ایکنا از مازندران، یکی از روش‌های مناسب رونق دادن به بخش اقتصادی، آگاهی دادن و آموزش مهارت کسب و کار به علاقه‌مندان و مبتدیان این حوزه است که بسیج سازندگی سپاه ناحیه آمل به برگزاری این دوره از کلاس‌ها اهتمام کرده ست.
اجرای طرح مدرسه کسب و کار و برگزاری دوره‌های آموزشی یکی از موضوعاتی است که با اهتمام بسیج سازندگی شهرستان‌ها می‌تواند زمینه اشتغالزایی را در جامعه فراهم کند و در برابر نفوذ دشمن از مسیر اقتصادی مانع ایجاد کند.
بر اساس این گزارش عصر روز گذشته، دوم بهمن‌ماه مراسم اختتامیه اولین دوره مدرسه کسب و کار با حضور سردار بابایی، فرمانده سپاه کربلا استان مازندران در سالن شهید مطهری سپاه ناحیه آمل برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، یگانه مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه آمل ضمن نحوه اجرای این دوره در مورد چگونگی ایجاد طرح اینچنین، گفت: با توجه به نیاز به شغل و مهارت‌های کسب و کار در جامعه، پیشنهاد طرح مدرسه کسب و کار و دوره‌های آموزشی در شورای اقتصادی آمل عنوان شد سپس به‌عنوان طرح در فرمانداری ویژه شهرستان آمل مطرح، سپس به مجمع عالی شورای راهبردی تحویل داده شد که استان نیز این طرح را تأیید و سرانجام در یکی از حوزه‌های ناحیه، آن را توسط مهندس حسینی اجرا شد.
حسینی مجری طرح مدرسه کسب و کار با بیان اینکه ما جزء 10 کشور برتر دنیا در ارتباط با دارا بودن منابع و مزیت‌های صنعت توریسم هستیم، تصریح کرد: مدرسه کسب و کار با این پرسش استارت خورد که آیا باید حتما ما پول داشته باشیم تا کسبی را راه اندازی کنیم؟ آیا وام بعنوان اصلی‌ترین مسئله کسب و کار است؟
وی ادامه داد: برای موضوع اشتغال می‌توان با برنامه‌ریزی علمی و کاربردی جلو رفت و موضوع اقتصاد و ایجاد شغل مسئله هست نه مشکل مسئله اساساً به مقوله‌ای گفته می‌شود که قابل حل هست اما مشکل به پروژه‌ای گفته می‌شود که لا ینحل هست. پس اشتغال را باید از منظر مسئله دید.
در این مراسم سردار محمدحسین بابایی، فرمانده سپاه کربلا استان مازندران با اشاره به تهاجم فرهنگی، اقتصادی و شیطنت‌های استکبار در منطقه تصریح کرد: لیبرال دموکراسی تشت رسوایی‌اش تمام کره زمین را گرفته است کشورهایی همچون؛ فرانسه، انگلیس، آلمان، آمریکا که مشی و مرامشان لیبرال دموکراسی است و به لحاظ اعتقادی و لیبرال دموکراسی بسیاری از اصولش در تضاد دین و تشیع است.
فرمانده سپاه کربلا تصریح کرد: دشمنان در موضوعات فرهنگی هم هرچه کردند نتوانستند بر مردم ما آنچنان تأثیری بگذارند چون مردم هوشیار ما کار خودشان را انجام می دهند و انقلاب ما هم مسیر خودش را می‌رود.
وی آخرین نفوذ دشمن را از مسیر اقتصادی دانست و افزود: در بحث اقتصاد دشمن معیشت مردم و اشتغال را هدف قرار داده است.
بابایی با اشاره به قاچاق دام مولد از کشور، گفت: اگر این پروژه شک‌برانگیز را دنبال کنیم در نهایت به این نتیجه خواهیم رسید که هدف آن، از بین بردن تولید داخلی کشور ما و وابسته ساختن ما به تولیدات و تغذیه به خارج از کشور و غربی‌ها است.
فرمانده سپاه کربلا استان مازندران با بیان اینکه طراحی جنگ اقتصادی علیه ما بسیار دقیق انجام شده است، تأکید کرد: در این حال موضوع سیاست اقتصادی نفت برابر غذا مطرح خواهد شد و آن همان CFD است یعنی نفت را می‌دهیم و پولش در دست اروپایی‌ها خواهد ماند که فقط می‌توانیم آن چیزهایی را که آنها از انواع غذای دلخواه خود می‌گویند وارد کنیم و این همان وابستگی است که آنها از سال 90 اعلام کردند ما یک جنگ تمام اعیار اقتصادی را ‌علیه ایران طراحی و انجام خواهیم داد.
به گزارش ایکنا پس از سخنرانی سردار بابایی هنرجویان شرکت‌کننده نظرات خود را در رابطه با چگونگی اجرا و نتایج حاصل از دوره‌های آموزشی را مثبت ارزیابی کرده و خواستار ادامه دوره‌های پیشرفته آن شد و از مجریان طرح مدرسه کسب و کار آقایان حسینی و یگانه تقدیر و تشکر کرد.
سیده‌گلناز پیغمبرزاده/ خبرنگار ایکنا مازندارن
انتهای پیام
captcha