عهدشکنی؛ خصلت کفر و استکبار
کد خبر: 3783656
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

عهدشکنی؛ خصلت کفر و استکبار

گروه سیاست و اقتصاد ـ گفت‌وگو و رابطه دوستانه یکی از موضوعات مهم در تمامی کشورهای جهان است و طبعاً کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و داشتن تعامل یکی از اصول پذیرفته شده در حوزه دیپلماسی جامعه بین‌المللی است.

عهدشکنی، خصلت کفر و استکباربه گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در یادداشتی با عنوان «عهدشکنی، خصلت کفر و استکبار» به بررسی عهدشکنی‌های آمریکا در حق ملت ایران پرداخت که در ادامه متن این یادداشت آمده است:
«گفت‌وگو و رابطه دوستانه یکی از موضوعات مهم همه کشورهای جهان است و طبعاً کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و داشتن تعامل یکی از اصول پذیرفته شده در حوزه دیپلماسی جامعه بین‌المللی است.
داشتن روابط در همه دنیا بر پایه اصول بین‌المللی استوار است که مهم‌ترین آن منفعت کشورها باهم دیگر است که در این رابطه آسیبی به هیچ کشوری نرسد.
در بدو پیروزی انقلاب اسلامی علیرغم سمپاشی معاندین و دشمنان امام راحل عظیم‌الشأن بر داشتن روابط حسنه و براساس عزت، حکمت و مصلحت باهمه کشورها به جز اسرائیل غاصب تأکید کردند و هرگز بر انزوا و قطع ارتباط نظر نداشتند.
بعد از رحلت امام بزرگوار، مقام معظم رهبری هم همان نگاه و راه را ادامه دادند و بارها بر داشتن تعامل سازنده با همه دنیا تأکید کردند و اتفاقاً آن را اصل پذیرش بین‌المللی معرفی کردند.
اما در همان آغاز نهضت و قیام ملت سرافراز ایران اسلامی که برپایه اسلام ناب و آموزه‌های دینی استوار شد دشمنان دین و ملت سر ناسازگاری گذاشتند و از هر توطئه‌ای برای توقف حرکت عظیم و تمدن‌ساز ملت انقلابی استفاده کردند که این سردستگی و رهبری را آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برعهده داشتند و هنوز هم کوتاه نیامدند.
علیرغم حسن نیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبنی برداشتن تعامل حتی با آمریکایی‌ها متأسفانه آنان با عهدشکنی و خیانت و توطئه اعتماد ملت ایران را از خود سلب کردند.
بعد از اینکه در همان آغاز انقلاب آمریکا چهره پلیدش برای ملت ایران رو شد و لقب گرفتن شیطان بزرگ از سوی امام راحل دیوار بی‌اعتمادی بین جمهوری اسلامی و سردمداران آمریکایی شکل گرفت و هرگز اعتماد کافی جلب نشد.
جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده است که در صورت به راه آمدن آمریکا و جبران خسارات چهل ساله آنان به انقلاب و مردم و جلب اعتماد کافی، ما حاضر به داشتن رابطه هستیم ولی این آمریکایی‌ها بودند که نه تنها به سمت جلب اعتماد نرفتند بلکه همواره بر دشمنی و خباثت خود تأکید کردند.
نهایتاً در جریان مسئله برجام بعد از درخواست دولت از مقام معظم رهبری، ایشان اجازه مذاکره با آمریکا را صادر فرمودند و تأکید کردند که البته خوش بین نیستم.
رهبری عزیز انقلاب با بصیرت کافی و با داشتن تجربه چهل ساله و تسلط کافی در ارزیابی آمریکایی‌ها نتیجه را می‌دانستند اما برای روشن شدن برخی از مسائل این اجازه را دادند که بعد فرمودند که در این خصوص هم اشتباه صورت گرفت و نباید این کار انجام می‌شد، که بعدها با عهدشکنی آمریکایی‌ها پیش‌بینی رهبرانقلاب مثل همیشه درست از آب درآمد.
اکنون که عده‌ای غرب‌گرا که بجای تکیه بر داشته‌های خود چشم به بیرون از مملکت دارند که مشکلات را حل کنند مجدداً در پی مذاکره با آمریکایی‌ها هستند و از پیمان‌شکنی هزار باره آنها نه تنها با ایران بلکه باهمه دنیا درس عبرت نگرفتند.
لذا براساس آموزه‌های دینی و توصیه دین مبین اسلام مبنی بر عدم اعتماد به دشمنان دیگر جایی برای مذاکره با کفار عهدشکن نمانده است و مسلم بدانند که آمریکا اگر هزاران بار معاهده امضا کند با بی‌حیایی تمام همه را نقض خواهد کرد و البته این خصلت کفر و استکبار است.
این ماییم که با تکیه بر توان داخلی و نیرهای انقلابی باید خودمان را قدرتمند کنیم و ایمان داشته باشیم به آیه شریفه «وَلاتَهِنوا وَلاتَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین»».
انتهای پیام

captcha