کتاب جستاری در مطالعات اربعین‌پژوهی منتشر شد
کد خبر: 3783720
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

کتاب جستاری در مطالعات اربعین‌پژوهی منتشر شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ کتاب جستاری در مطالعات اربعین‌پژوهی به کوشش عباس اشرفی و علی شریفی با موضوع راهپیمایی اربعین حسینی که حاصل دو فعالیت علمی به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) است، منتشر شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کتاب جستاری در مطالعات اربعین پژوهی در 13 فصل با موضوع کربلا و پیاده‌روی اربعین حسینی که از بزرگترین اجتماعات بشری امروزه جهان است؛ منتشر شد.

این کتاب حاصل دو فعالیت علمی است با عنوان: دومین همایش بین‌المللی اربعین در دانشگاه کربلا که 3 و 4 آبان‌ماه سال 96 با حمایت ستاد اربعین کشور و عتبه حسینی کربلا همراه بوده و با هدف گسترش فرهنگ هم‌گرایی و صلح جهانی از طریق معرفی و گسترش فرهنگ اربعین برگزار شد و استادان و صاحبنظران این حوزه به بررسی ابعاد مختلف این رویداد دینی، حماسی پرداختند.

همایش دیگر، نشست تخصصی مطالعات اربعین‌پژوهی بود که 29 فروردین ماه سال جاری به‌عنوان زمینه‌سازی برای همایش سوم «بررسی ابعاد پیاده‌روی اربعین» با هدف بررسی آسیب‌شناسی فعالیت‌های علمی با موضوع راهپیمایی اربعین برگزار شد.

این نشست به منظور ایجاد مقدمه‌ای برای انتخاب کمیته علمی سومین همایش بین‌المللی اربعین برگزار شد و طی آن استادان رشته‌های مختلف دانشگاه علامه طباطبایی(ره) به ابعاد علمی اربعین پرداختند و پیاده‌روی اربعین فرصتی برای تبلور هویت شیعه خوانده شد.
میلاد جعفری‌مهر
انتهای پیام

captcha