واکنش اخوان‌المسلمین اردن به بازداشت یک فعال سیاسی
کد خبر: 3783728
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

واکنش اخوان‌المسلمین اردن به بازداشت یک فعال سیاسی

گروه بین‌الملل ـ حزب «جبهه عمل اسلامی» (شاخه سیاسی جمعیت اخوان‌المسلمین اردن) دستگیری یک فعال سیاسی از سوی دستگاه‌های امنیتی این کشور در داخل مسجد را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «alaraby.co.uk»؛ این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد: دستگاه‌های امنیتی یکی از فعالان سیاسی به نام «محمد ابوالهیجاء» را در مسجدی در شهر «رصیفه» از توابع استان «زرقاء» حین ادای نماز صبح دستگیر کردند.
 
کمیته «آزادی‌ها» وابسته به جبهه عمل اسلامی اردن به نقل از رئیس خود عبدالقادر خطیب آورده؛ بازداشت ابو الهیجاء بدون در نظر گرفتن حرمت مسجد صورت گرفته  و منتظر نمانده‌اند تا وی از مسجد خارج شود.
 
وی در ادامه از دستگاه‌های مربوطه آزادی فوری ابوالهیجاء و تحقیق درباره یورش به مکان‌های مقدس و توقف رویکرد امنیتی در تعامل با فعالان سیاسی که خلاف آزادی بیان مورد تأیید قانون اساسی اردن و منشورهای بین‌المللی است را خواستار شد.
 
مقامات اردنی درباره بازداشت ابوالهیجا و بیانیه حزب جبهه عمل اسلامی هیچ‌گونه اظهار نظری نکرده‌اند. حزب «جبهه عمل اسلامی»، شاخه سیاسی جمعیت اخوان‌المسلمین اردن، از بزگترین احزاب این کشور و مخالف دولت اردن محسوب می‌شود که در سال 1992 میلادی تاسیس شده است.
انتهای پیام
captcha