حکومت اسلامی بدون ولایت فقیه، حکومت طاغوت است
کد خبر: 3783807
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

حکومت اسلامی بدون ولایت فقیه، حکومت طاغوت است

گروه سیاست اقتصاد- استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه پایه نظام اسلامی برمبنای قرآن و معارف اهل بیت(ع) شکل گرفته، گفت: حکومت اسلامی بدون ولایت فقیه، حکومت طاغوت است.

حکومت اسلامی بدون ولایت فقیه، حکومت طاغوت استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام رضا اصلانی امروز 3 بهمن‌ماه در نشست طلایه‌داران فاطمی در بین خطبای شاخص استان اظهار کرد: پایه تفکر نظام اسلامی بر مبنای اصول الهی، قرآنی و اهل‌بیت(ع) بنا شده و باید قیام برای خدا که از اصول اولیه انقلاب است در جامعه احیا شود و در منبرها به دفاع از اهل‌بیت(ع) و قرآن و دعوت مردم به این تفکر پرداخته شود.
استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پیام امام(ره) به تأسی از استقامت حضرت زهرا(س) به جهانیان مخابره شد و ثمره آن این است که انقلاب به پیروزی رسیده و حکومت مقتدر اسلامی به جای حکومت طاغوت مستقر شده است.
وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) ولایتمدار و شهادت و فریاد ایشان در راه دفاع از ولایت بود، تصریح کرد: محور نظام اسلامی ولایت بوده و ولایت، الهی است. هدف کلی بدون پذیرش ولایت بی‌راه است و باید این اصل را بر اساس قرآن و آیات و روایات بین عموم مردم جا بیندازیم.
این کارشناس دینی با بیان اینکه برخی قصد دارند قدرت ولایت را بشکنند، یادآور شد: حکومت اسلامی و همه قوای آن تمام مشروعیت خود را با ولایت فقیه پذیرفته و اگر اصل ولایت فقیه نباشد در واقع همان حکومت طاغوت است.
وی ادامه داد: نظام اسلامی یک نظام قدرتمند الهی است و با همین ولایت ما نظام قدرتمند در منطقه هستیم. برخی تلاش می‌کنند آن را به نظام شورایی تبدیل کنند اما این کار غلط است چرا که حکومت اسلامی زمینه را برای حکومت جهانی امام زمان(عج) آماده می‌کند.
اصلانی با اشاره به اینکه انقلاب در چهلمین سال خود به کمال رسیده، بیان کرد: این موضوع از الطاف خفیه الهی است. امام خمینی(ره) در زمان فتح خرمشهر فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بنابراین انقلاب ما انقلابی است که خدا و امام زمان(عج) پشتوانه آن است.
وی افزود: سقوط همه قدرت‌های استکباری به دست حضرت حق رقم خورده و انقلاب اسلامی در چهلمین سال شکوفایی خود آمادگی پذیرش انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) را دارد. اگر استقامت کنیم ملائکه به یاری ما خواهند آمد؛ همانطور که انقلاب اسلامی با یاری خداوند و رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و با استقامت نیروهای شهادت طلب از هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمد.
وی با بیان اینکه دهه فجر و تقارن آن با ایام فاطمیه فرصتی برای تبیین دستاوردها و رشد بالندگی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دستاوردهای سیاسی و سرنگونی نظام استبدادی و جایگزینی حاکمیت اسلام بر پایه ولایت فقیه از دستاوردهای انقلاب است؛ چراکه نظامی شاهنشاهی بر اساس زور و قدرت شکل گرفته بود و مبنای عقلانی نداشت.
اصلانی بیان کرد: معرفی اسلام ناب محمدی، تبدیل نظام اسلامی به قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است. جا افتادن تمدن اسلامی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و مقام معظم رهبری بزرگترین اسلام شناس عصر حاضر است که همه جوانب اسلام را می‌بینند.
وی ایجاد و تقویت روح مبارزه و تاثیر جدی بر نظریه‌های سیاسی و بین‌المللی را از دیگر دستاوردهای انقلاب برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی تغییر سیاسی در منطقه ایجاد کرده، سران عرب که نوکر دربست استکبار بودند در حال تغییر هستند.
این کارشناس دینی یادآور شد: شکوفایی فرهنگی، معنوی و اجتماعی، ایجاد روحیه وحدت و برادری، مبارزه با بیسوادی، افزایش رشد مطبوعات، نشریات و وسایل ارتباط جمعی  ومعرفی الگوی زن مسلمان از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.
وی به پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت منافقان و دشمنان قصد سوء استفاده از فضای کشور و مشکلات اقتصادی دارند. انتقادها را باید مطرح کرد اما باید مواظب بود که نظام ضربه نبیند.
اصلانی پیشرفت در تولیدات نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی و تسلیحات نظامی در کشور را مهم خواند و افزود: ارتش و سپاه قدرتمندانه برای دفاع و حفظ منافع کشور ایستاده‌اند و پیشرفت‌های نظامی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را به عقب‌نشینی وادار کرده است.
انتهای پیام
captcha