طرح جامع گردشگری دفاع مقدس را در دستور کار قرار دهیم
کد خبر: 3783818
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

طرح جامع گردشگری دفاع مقدس را در دستور کار قرار دهیم

گروه سیاسی ـ مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان گفت: طرح جامع گردشگری دفاع مقدس را باید در دستور کار قرار دهیم چرا که کمتر جایی در استان وجود دارد که شهید نداده باشیم و تنها در یکی روستاهای استان با نام پایگلان ۷۰ نفر شهید داده‌ایم.

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدمحسن علوی، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان امروز، سوم بهمن ماه در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس کردستان اظهار کرد: گردشگری جنگ حوزه جدیدی است که بعد از جنگ جهانی دوم وارد صنعت گردشگری شد.
وی افزود: در واقع شامل بازدید از مناطق عملیاتی، موزه‌ها، یادمان‌ها و مکان‌هایی که درگیر جنگ‌های داخلی و یا خارجی بوده اند می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان یکی از استان‌های مرزی کشور است، بیان کرد: استان‌های مرزی به واسطه حضور مستقیم در منازعات بین‌المللی و جنگ‌های بین‌المللی، قابلیت تبدیل شدن به مناطق جذاب برای گردشگران را دارا می‌باشند.
وی با بیان اینکه مردم کردستان در دو جبهه علیه دشمنان این آب و خاک مقاومت کردند، بیان کرد: جبهه مقابله با ارتش حزب بعث و جبهه ناامنی گروهک‌ها که قبل از جنگ تحمیلی آغاز شد و تاکنون هم ادامه دارد دو جبهه‌ای است که مردم کردستان در برابر آن مقاومت کرده و می‌کنند.
علوی عنوان کرد: وظیفه همه ماست که برای حفظ و حراست از ارزش‌ها تلاش کنیم و ارزش‌هایی که داریم را نشر دهیم.
وی در پایان یادآور شد: طرح جامع گردشگری دفاع مقدس را باید در دستور کار قرار دهیم چرا که کمتر جایی در استان وجود دارد که شهید نداده باشیم و یکی از این روستا‌ها پایگلان با ۷۰ شهید در سطح کشور بی نظیر است.
انتهای پیام

captcha