محرومیت‌زدایی؛ اولویت نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3783871
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

محرومیت‌زدایی؛ اولویت نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی

گروه فرهنگی - مدیر سابق دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی آذربایجان غربی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی، همواره از اولویت‌های نمایندگی آستان قدس رضوی در استان بوده، گفت: طی ۲ سال و نیم اخیر، فعالیت‌های بسیاری در راستای کمک به نیازمندان استان انجام شده است.

محرومیت‌زدایی؛ اولویت نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مختارزاده، مدیر سابق دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی آذربایجان غربی، ظهر امروز، 3 بهمن‌ماه‌ در مراسم تکریم و معارفه دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان، با اشاره عملکرد دو سال و نیمه آستان قدس رضوی در استان اظهار کرد: محرومیت‌زدایی، همواره از اولویت‌های آستان قدس رضوی بوده و در طول این مدت برای ۶ هزار نفر ارزاق از طرف آستان قدس و برای ۷ هزار نفر نیز از طرف خیرین و خادمیاران توزیع شد.
وی با اشاره به مشارکت و همکاری خیرین و خادمیاران با آستان قدس رضوی تصریح کرد: از طریق آستان قدس رضوی برای ۸۰۰ نفر بیمار و نیازمند و ۲۷۰ نفر از ایتام کمک نقدی شد که در مجموع ۱۵۰ میلیون تومان بوده و از طرف خیرین ۶۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مختارزاده با بیان اینکه از طریق آستان قدس و خیرین برای جوانان نیازمند جهیزیه نیز تهیه شده است، افزود: از طریق خیرین و آستان قدس رضوی برای ۶۰ جوان جهیزیه تهیه شده و ۱۵۰ رأس گوسفند نیز توسط آستان قدس رضوی و حدود ۵۰ رأس نیز توسط خیرین و خادمان قربانی و بین نیازمندان توزیع شده است.
مدیر سابق دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی آذربایجان غربی با بیان اینکه مددجویان نیز به‌صورت رایگان ویزیت شده‌اند، ادامه داد: ۵ هزار و ۶۸۹ نفر از مددجویان به‌صورت رایگان توسط ۲۵ پزشک جوان به‌صورت اردوهای جهادی و ۵۰ پزشک از خادمیاران و خیرین ویزیت و درمان و حتی جراحی شده‌اند.
وی تصریح کرد: ۷۸ باب ساختار و مرمت نیز انجام شده است که ۶۰ باب توسط گروه‌های جهادی و با مشارکت آستان قدس رضوی و ۱۸ باب توسط دفتر نمایندگی ساخت و مرمت شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مختارزاده با اشاره به سایر خدمات آستان قدس افزود: وام اشتغال به مبلغ ۱ میلیون تومان برای اشتغال‌های خانگی و زودبازده برای افراد بی‌بضاعت و بی‌سرپرست، واگذاری وام ازدواج به مبلغ ۳ میلیون تومان، جذب موقوفات ۳ مورد، جذب خادمیاران ۴ هزار نفر که یک هزار و ۳۰۰ نفر آن فعال است و دیدار با خانواده شهدا بصورت هفتگی و اعزم ۳ هزار و ۵۰۰ نفر زائر به زیارت امام رضا(ع) از اقدامات آستان قدس رضوی و نمایندگی آستان قدس در استان است.
انتهای پیام

captcha