برپایی 40 درمانگاه تخصصی در جشن 40 سالگی انقلاب
کد خبر: 3783927
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

برپایی 40 درمانگاه تخصصی در جشن 40 سالگی انقلاب

گروه اجتماعی ـ رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس گفت: به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهل درمانگاه برای ارائه خدمات پزشکی تخصصی سرپایی در فارس برپا خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فرخ بهارلویی، رئیس بسیج جامعه پزشكی استان فارس در جمع مسئولان کانون‌ها و دفاتر بسیج جامعه پزشکی این استان گفت: بر اساس برنامه‌های تدوین شده، چهل درمانگاه، با ارائه خدمات تخصصی و به‌همت متخصصان بسیج جامعه پزشکی، به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان برپا می‌شود.
وی با اشاره به برپایی یک بیمارستان صحرایی در منطقه چهارطاق شهرستان رستم و ارایه خدمات درمانی به جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر در این ایام، گفت: در این بیمارستان به مدت سه روز در بیش از ۲۰ رشته تخصصی، خدمات درمانی، ویزیت رایگان، اعمال جراحی سرپایی و اعمال پاراکلینیکی مانند سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایش های پزشکی به مراجعان ارائه می‌شود.
بهارلویی از تلاش مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بسیج جامعه پزشکی استان فارس برای برپایی کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در این بیمارستان صحرایی خبر داد و اضافه کرد: همچنین به همین مناسبت، طی دو هفته بیماران مزمن و حادی که به تخصص‌های مختلف نیاز دارند، به کمک شبکه بهداشت و درمان و سامانه سیب شناسایی و غربالگری می‌شوند؛ پزشکان عمومی نیز از سوی بسیج جامعه پزشکی به مناطق صعب‌العبور اعزام می‌شوند تا خدمات درمانی را به مردم این مناطق ارائه كنند.
رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس با تأکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در اطلاع‌رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: تلاش دشمن این است که با استفاده از فضای مجازی و ایجاد یک فضای روانی مخدوش، دستاوردهای انقلاب را زیر سئوال برده و کمرنگ جلوه دهد تا یأس و ناامیدی بین مردم ایجاد کند؛ در این فضا خطر نادیده گرفته شدن دستاوردهای کلان انقلاب و بزرگنمایی مشکلات کوچک و اُفت و خیزها ایجاد می‌شود.
بهارلویی تاکید کرد: یکی از وظایف تمام نیروهای ارزشی و انقلابی این است که بتوانند در فضای مجازی ارائه خدمت کرده و دستاوردهای چهل ساله انقلاب و نظام را معرفی کنند.
وی با اشاره به فعالیت فرهنگی بسیج جامعه پزشکی استان فارس در ایام دهه فجر، گفت: در بحث کارهای فرهنگی اقداماتی مانند ارائه گزارش دستاوردهای انقلاب اسلامی در مقایسه با دوران پیش از انقلاب، برگزاری نمایشگاه، توزیع پوستر، پمفلت و بنر، ارائه گزارش فعالیت‌های مغرضانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی، پخش تصاویر و فیلم‌های مربوط به دهه فجر، سخنرانی ائمه جماعت دانشگاه و تبیین دستاوردهای انقلاب بین نمازهای روزانه در واحدهای مختلف دانشگاه پیش‌بینی شده است.
بهارلویی گفت: برگزاری مسابقات شعر، نقاشی و مقاله‌نویسی برای کارکنان دانشگاه، پخش نماهنگ بیانات مقام معظم رهبری در واحدهای دانشگاه، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مختلف بصیرت‌افزایی و روشنگری در حوزه‌های تابعه دانشگاه، اجرای برنامه‌های هنری با در نظر گرفتن دهه فاطمیه و همچنین حضور مسئولان، پزشکان، کارکنان و بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی در راهپیمایی ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های مدنظر است.
انتهای پیام

captcha