برگزاری همایش طرح ملی حفظ جز سی‌ام در میانه
کد خبر: 3783929
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

برگزاری همایش طرح ملی حفظ جز سی‌ام در میانه

گروه فعالیت‌های قرآنی- همایش بزرگ طرح ملی حفظ جز سی‌ام با حضور دانش آموزان شرکت کننده در بقعه امام زاده اسماعیل (ع) میانه برگزار شد.

برگزاری همایش طرح ملی حفظ جز سی‌ام در میانه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همایش بزرگ طرح ملی حفظ جز سی‌ام با حضور حجت الاسلام محمدی، امام جمعه میانه، یوسف ساجدی فر، مدیر آموزش و پرورش میانه و محمدصادق زاده و رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در محل بقعه امامزاده اسماعیل(ع) برگزار شد.

محمد صادق زاده، رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌های فرهنگیان منطقه و همکاری اولیا در جهت اجرای طرح ملی حفظ جز سی ام گفت: امسال به برکت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نهضت عظیم قرآنی با رویکرد حفظ جز سی ام در آموزش و پرورش اجرا می شود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ قرآن برای قشر دانش آموز از نگاه مقام معظم رهبری، گفت: دوران نوجوانی بهترین دوران برای حفظ قرآن است زیرا در این سن ذهن اماده یادگیری است و به فرموده امام صادق (ع) نیز قرآن با گوشت و خون او آمیخته می شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت حفظ قرآن از نظر دین و فرمایش و تاکید پیامبر اکرم (ص) در این زمینه که "ای مردم، بزرگان امت من دو گروه هستند،حافظان قرآن و شب زنده داران"، بزرگترین نعمت از نظر پیامبر (ص)را حفظ قرآن دانست.

صادق زاده با تاکید بر توفیق شرکت دانش آموزان در این طرح ملی افزود: از دیگر دلایل اهمیت حفظ قرآن دلیل علمی آن و تاثیر بر تقویت حافظه، پیشرفت تحصیلی، حافظه تصویری و... است.

انتهای پیام

captcha