نمایش قریب به 700 اثر هنری در نمایشگاه پنجمین جشنواره «هنر مقاومت»
کد خبر: 3783938
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

نمایش قریب به 700 اثر هنری در نمایشگاه پنجمین جشنواره «هنر مقاومت»

گروه هنر ــ عصر پنجشنبه، 4 بهمن، مراسم افتتاح رسمی نمایشگاه آثار منتخب پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ پس از ارزیابی 5091 اثر رسیده به دبیرخانه پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» طی مراحل داوری در بخش‌های مختلف، عصر امروز پنج‌شنبه، 4 بهمن، طی مراسمی رسمی نمایشگاه این جشنواره در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح و آثار منتخب به روی دیوار می‌رود و در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

تعداد آثار به نمایش درآمده در این نمایش برطبق اعلام سیدمسعود شجاعی طباطبایی؛ دبیر اجرایی پنجمین جشنواره «هنر مقاومت»، به تفکیک بخش‌های موجود در این دوره از جشنواره عبارت است از : 84 قطعه پوستر، 51 قطعه نقاشی دیجیتال، 114 قطعه عکس، 80 قطعه آثار تصویرسازی، 198 عدد آثار کارتون و کاریکاتور و 61 محصول در حوزه طراحی صنعتی.

آثار کارتون این دوره از جشنواره غالباً با موضوع نفی اشرافی‌گری، تأکید بر ساده زیستی و دست نیازیدن به بیت‌المال خلق شده‌اند و آثار کاریکاتور نیز به شکل شاخص شامل 40 اثر از چهره شخصیت‌های خبیث و منحوس در جریان مبارزات مردمی علیه رژیم طاغوت انقلاب هستند.

5شنبه//نمایش قریب به 700 اثر هنری در نمایشگاه پنجمین جشنواره «هنر مقاومت»

همزمان با افتتاح این نمایشگاه از سوی دبیرخانه جشنواره، تصویر آثار منتخب در سایت هنر مقاومت برای استفاده کاربردی علاقه‌مندان با بهترین کیفیت بارگذاری خواهد شد تا مراجعان بتوانند در صورت عدم دسترسی و مراجعه حضوری به نمایشگاه از این آثار بهره لازم را ببرند.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» ساعت 17 امروز پنجشنبه 4 بهمن برگزار می شود و علاقه‌مندان به منظور حضور در این آئین گشایش می‌توانند به بلوار کشاورز، خیابان حجاب مراجعه کنند.

یادآور می‌شود آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان پنجمین جشنواره «هنر مقاومت»، که دبیری آن را مسعود نجابتی به عهده دارد، 24 بهمن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

 

 

captcha