استقبال پرشور مردم دلیجان از کاروان قرآنی انقلاب
کد خبر: 3783969
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹

استقبال پرشور مردم دلیجان از کاروان قرآنی انقلاب

گروه جلسات و محافل ــ کاروان قرآنی انقلاب در آخرین ایستگاه خود در استان مرکزی، میهمان مردم خون‌گرم دلیجان بود.

به گزارش ایکنا؛ در ابتدای این محفل که امروز 3 بهمن‌ماه در مسجد جامع دلیجان برگزار شد،‌ صالح احمدی، قاری خردسال دلیجانی، آیات انتهایی سوره بروج و آیات ابتدایی سوره علق را به سبک راغب مصطفی تلاوت کرد که تشویق حاضران به‌خصوص نوجوانان را در پی داشت.

سپس حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه دلیجان ضمن خوش‌آمدگویی به کاروان قرآنی انقلاب و حاضران در محفل، به بیان نکاتی درباره انس با قرآن پرداخت و گفت: صلوات و درود به روح بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و خون شهدای گران‌قدر که این امنیت را مدیون آن‌ها هستیم و آروزی طول عمر و سلامتی برای رهبری معظم انقلاب همچنین آرزوی موفقیت بیشتر برای همه عزیزانی که برای اعتلای کلمةالله و رونق قرآن در کشور تلاش می‌کنند و عرض خیرمقدم به کاروان قرآنی انقلاب که در چند روز گذشته از شهر قیام انقلاب حرکت کردند و به حرکت خود ادامه دادند تا خمینی شهر و اکنون شهرستان ما را با قدوم و برنامه‌های خودشان نورانی کردند.

استقبال پرشور مردم دلیجان از کاروان قرآنی انقلاب

وی با طرح سؤالاتی تذکرآمیز به اهمیت انس با قرآن اشاره کرد و افزود: اگر احساس کردیم روزی دلمان به خاطر مصیت چراغش خاموش شده باید چه کنیم؟ اگر ببینیم منازلمان آن شادابی و نورانیتی که باید داشته باشد، ندارد، باید چکار کنیم؟ اگر وقتی در شهرمان عبور می‌کنیم، مشاهده کنیم شهرمان نورانیت کافی را ندارد، چه کنیم؟ اگر به مساجدمان، مدارسمان، دانشگاهایمان سرزدیم و دیدیم که روح معنوی ندارند، چه کنیم؟

وی در پاسخ به پرسش‌هایی که مطرح کرده بود،‌ اظهار کرد: پیامبراکرم(ص) جواب این سؤالات را داده‌اند «نَوِّرُوا بُيُوتَكُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ». همه مساجد و مدارس و دانشگاه‌ها خانه ماست. به فرموده پیامبر باید با قرآن انس بگیریم تا دل‌ها و خانه‌هایمان نورانی شود. الحمدلله چندسالی است که در مساجد شهرستان برنامه تلاوت نور داریم که باعث رونق شهر شده است.

وی در پایان اظهار کرد: در آیات مختلف قرآن به نور بودن و به هادی بودن قرآن اشاره شده و همچنین در حدیث دیگری داریم؛ هنگامی که احساس کردید فتنه‌های زمانه دل‌هایتان را تاریک کرده، به قرآن مراجعه کنید.

در ادامه، حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان آیاتی از سوره حج و سوره قدر را تلاوت کرد که تشویق حاضران را در پی داشت. سپس با دعوت از گروه هم‌آوایی موعود شهرستان دلیجان، این گروه به اجرای قطعه‌ای در رسای حضرت صدیقه طاهره(س) پرداخت. این گروه امسال توانست در مسابقه آواها و نواهای حماسی رتبه برتر را کسب کند، همچنین در جشنواره‌های سوره‌های سرخ، امام رضا و رزم‌واره مدافعان حرم نیز دارای رتبه است.

استقبال پرشور مردم دلیجان از کاروان قرآنی انقلاب

بعد از اجرای هم‌خوانی، محمدرضا صلح‌جو، قاری و پیش‌کسوت قرآنی دقایقی را به صحبت درباره شخصیت قرآنی امام راحل پرداخت و با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: من سه چیز را در این دنیا دوست دارم: «تلاوت کتاب خدا، نگاه کردن به چهره رسول‌ خدا و انفاق در راه خدا». این سخن کوتاه دریای بزرگی از مفاهیم را در بر دارد، از حل شدن مشکلات اقتصادی توسط انفاق تا درمان‌های معنوی که امام جمعه محترم هم به خوبی به آن اشاره کردند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: اگر قرار باشد در کشوری اسلام را پیاده کنیم باید گوش مردم از قرآن پر شده باشد و مردم در فضای قرآنی قرار بگیرند.

صلح‌جو ادامه داد: امام خمینی(ره) درحالی که 75 سال سن داشت، گفت من می‌خواهم پنجه در پنجه ابرقدرت‌های دنیا بیاندازم. این حرکت بزرگی است. انقلابیون بزرگ جهان در دید مردم افرادی مثل مارکس لنین و... بودند و این‌گونه افراد برای ما به‌‎عنوان چهره‌های شاخص انقلابی در دنیا مطرح بودند، اما دیدیم حضرت امام این معادلات را برهم زدند و نام انقلابی‌ترین فرد جهان را مردم در خیابان‌های ایران فریاد زدند. هیچ‌کس در طی این 2500 سال نتوانست مردم را از یوغ پهلوی نجات دهد، اما ایشان این کار بزرگ را انجام داد، آن هم با اتکای به قرآن و اسلام. شعار مردم هم همین بود: «ما پیرو قرآنیم، سلطنت نمی‌خواهیم» و یا شعار دیگری که می‌گفتیم: «نهضت ما حسینیت، رهبر ما خمینیست».

استقبال پرشور مردم دلیجان از کاروان قرآنی انقلاب

وی در پایان سخنانش گفت: امام راحل که این‌گونه برای قرآن قیام کرد، در روزهای آخر به یکی از همراهان گفت: من ازاین پله‌های بیمارستان که می‌روم، دیگربر نمی‌گردم. این شخص با اینکه می‌دانست دیگربرنمی‌گردد، با خودش یک رادیو ترانزیستوری قدیمی و یک قرآن کوچک به همراه برد که روزهای آخر را با شنیدن اخبار و خواندن قرآن طی کند. این برای ما خیلی معنا دارد؛ یعنی اتصال به مردم به واسطه پیگیر اخبار بودن و اتصال به خدا با اتکا و تمسک به قرآن.

حسن ختام جلسه نیز تلاوت احمد ابوالقاسمی بود که آیاتی از سوره آل عمران را تلاوت کرد.

استقبال پرشور مردم دلیجان از کاروان قرآنی انقلاب

یادآور می‌شود، کاروان قرآنی انقلاب بعد از این محفل به سمت شهرستان آران و بیدگل حرکت خواهد کرد تا برنامه‌های قرآنی خود را در این شهرستان اجرا کند.

انتهای پیام

captcha