ضرورت حفظ بافت اجتماعی و امنیت عراق
کد خبر: 3783970
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
نماینده آیت‌الله سیستانی تأکید کرد:

ضرورت حفظ بافت اجتماعی و امنیت عراق

گروه بین‌الملل ــ شیخ عبدالمهدی الکربلایی از بزرگان عشیره‌های عراق خواست تا برای حفظ بافت اجتماعی و امنیت کشور تلاش کنند.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری آستان حسینی؛ شیخ عبدالمهدی الکربلایی، نماینده آیت‌الله سیستانی در نشستی که چهارشنبه(سوم بهمن‌ماه) با بزرگان عشیره‌ها و به همت دبیرکل آستان حسینی برگزار شده بود، از شیوخ و بزرگان عشیره‌های عراق خواست تا از بافت اجتماعی و امنیت کشور محافظت کنند و در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشند.

وی گفت: بعضی از افرادی که مسئولیت کشور را بر عهده داشتند، در انجام این مسئولیت شکست خوردند، اما این مسئله به معنی توجیهی برای فرار از مسئولیت نیست و ما باید به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنیم.

الکربلایی افزود: ما امیدواریم که هرکدام از بزرگان عشیره‌ها با توجه به جایگاهی که در عشیره دارند، برای ادای این وظیفه در ضمن دیدارهای مشترک اقدامی بکنند، زیرا عشیره‌ها بخش بزرگی از جامعه عراقی را در بر می‌گیرند.

وی تأکید کرد: این مسئولیت بر عهده همه است و مربوط به شخص یا ارگان خاصی نیست، زیرا خیر و شر اگر بر یک منطقه از عراق وارد شود، به زودی همه کشور را فرا خواهد گرفت.

نماینده آیت‌الله سیستانی همچنین با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت کشور و سلامت اجتماعی و دوری از هر چیزی که موجب از بین رفت وحدت می‌شود، گفت: باید با آوارگان و مهاجران احساس همدردی کنیم، زیرا آنها نیز فرزندان این مملکت هستند و هر چند که مسئولیت آنها به عهده حکومت است، اما بر همه واجب است تا در حل مشکلات آنها سهیم شوند.

انتهای پیام

captcha