تفاوت علائم ظهور با شرایط آن چیست؟
کد خبر: 3783982
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱

تفاوت علائم ظهور با شرایط آن چیست؟

گروه معارف ـ احمد سیاهپوش کارشناس مهدویت با اشاره به تفاوت میان علائم و شرایط ظهور گفت: شرایط ظهور به اموری گفته می‌شود که تحقق ظهور وابسته به وجود آنهاست و تا محقق نشوند ظهوری در کار نخواهد بود اما علایم و نشانه‌ها آن دسته از رویدادها و حوادثی است که براساس گفته پیشوایان معصوم(ع) قبل یا در آستانه ظهور واقع خواهد شد و تحقق هر کدام نوید نزدیک بودن قیام حضرت را می‎‌دهند.

تفاوت علایم و شرایط ظهور چیست؟

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست تخصصی تربیت مهدوی عصر چهارشنبه، 3 بهمن‌ماه، در اهواز برگزار شد.

احمد سیاهپوش، کارشناس مهدویت، در این نشست با بیان این پرسش که فرق میان علایم و شرایط ظهور چیست؟ گفت: شرایط ظهور به اموری گفته می‌شود که تحقق ظهور وابسته به وجود آنهاست و تا محقق نشوند ظهوری در کار نخواهد بود.

وی ادامه داد: علائم و نشانه‌ها آن دسته از رویدادها و حوادثی است که براساس گفته پیشوایان معصوم(ع) قبل یا در آستانه ظهور واقع خواهد شد و تحقق هر کدام نوید نزدیک بودن قیام حضرت را می‎‌دهند.

این کارشناس مهدویت به بیان ویژگی‌های شرایط و علایم ظهور پرداخت و گفت: رابطه میان ظهور و شرایط آن واقعی است؛ یعنی تا این شرایط نباشد ظهور اتفاق نمی‌افتد چون علایم دلالت بر ظهور دارند و از نزدیکی وقوع چنین حادثه‌ای خبر می‌دهند.

سیاهپوش بیان کرد: شرایط ظهور با هم ارتباط متقابل و واقعی دارند، اما ارتباط خاصی میان نشانه‌های ظهور مشاهده نمی‌شود. شرایط ظهور همگی باید با همدیگر در یک زمان محقق شوند، اما علایم ظهور به صورت طبیعی ماه‌ها، سالها و قرن‌ها رخ می‌دهند. شرایط ظهور باید مداومت داشته باشد و شرط بقای ظهور هستند اما نشانه‌های ظهور در زمانی خاص رخ می‌دهند و نه لزوم و امکان دارند که آن شرایط در وقوع آنها ادامه یابد.

وی ادامه داد: شرایط ظهور باید محقق شوند با آنکه نشانه‌های ظهور لازم نیست که تماما رخ دهند و تنها حدوث علایم کافی است و مابقی به ظهور نزدیک دلالت می‌کند و اگر پیش از ظهور رخ دهند مشکل در ظهور پیش نمی‌آید.

سیاهپوش تصریح کرد: در رابطه با این انقلاب و یا هر انقلاب دیگری چند شرط لازم است؛ قانون و برنامه کامل و جامع یک انقلاب برای درهم شکستن وضع موجود و برقراری وضع مطلوب به دو برنامه نیاز است. این دو برنامه شامل برنامه‌های جامع برای مبارزه با مشکلات و تغییر وضع موجود و قانون متناسب برای حرکت جامعه به سوی وضعیت مطلوب و براساس نیازهای واقعی جامعه است.

این کارشناس مهدویت در پایان گفت: همچنین رهبری مقتدر و توانمند، یاران ایثارگر و آمادگی عمومی و افزایش فهم مردم از دیگر شروط انقلاب مهدوی است.

انتهای پیام 

captcha