سینما انقلاب ارومیه؛ میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم فجر
کد خبر: 3783989
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

سینما انقلاب ارومیه؛ میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

گروه فرهنگی-کارشناس امور سینمائی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه سینما انقلاب ارومیه، میزبان سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان خواهد بود، گفت: در اکران سال گذشته، بیش از 10 هزار نفر بازدیدکننده حضور داشتند.

سینما انقلاب ارومیه؛ میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

بابایی، کارشناس امور سینمائی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 سینمای فعال در ارومیه وجود دارد که متعلق به حوزه هنری هستند، اظهار کرد: دو سینما نیز در خوی و تکاب، مشغول به فعالیت بوده که هردو متعلق به بخش خصوصی هستند.
وی با اشاره به افتتاح مجتمع تجاری تورک‌مال در ارومیه، افزود: در این مجتمع 4 سالن برای پردیس سینمائی ارومیه درنظر گرفته شده که پروانه بهره‌برداری اولیه نیز صادر شده و طی مراحل قانونی باید مجوزهای لازم صادر شود.
بابایی با اشاره به اینکه برای بازسازی سینماهای ارومیه 3 میلیارد تومان تخصیص یافت، خاطرنشان کرد: حوزه هنری که مالک اصلی سینماها بوده، باید بازسازی را ادامه دهد.
وی با اشاره به اینکه امسال نیز فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فجر در ارومیه، اکران خواهند شد، ادامه داد: در اکران سال گذشته، بیش از 10 هزار نفر بازدیدکننده حضور داشتند و استقبال مردم با توجه به تجهیز سینماها به پخش دیجیتال بیشتر شده است و مردم خواهان تجهیزات به روز در سینماها هستند.
کارشناس امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی یادآور شد: امسال سینما انقلاب ارومیه، میزبان سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان خواهد بود.
انتهای پیام

captcha