رای مردم لازم‌الاتباع است
کد خبر: 3784020
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
چهل قدم تا صبح/ ۲۹

رای مردم لازم‌الاتباع است

گروه سیاست و اقتصاد- در دیدگاه امام خمینی(ره)، اسلام اجازه دیکتاتوری و تحمیل کردن چیزی را به مردم نداده است و مردم هر طور رای دادند، باید از آنها تبعیت کرد.

رای مردم لازم‌الاتباع است

به گزارش ایکنا از اصفهان، صحیفه امام(ره) حاوی سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و شرح دیدارهای امام با مسئولان و اقشار مختلف مردم بوده که دارای محورهای سیاسی، فکری، اجتماعی و فرهنگی است. در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از مطالب این کتاب به صورت روزانه منتشر می‌شود. 

«و آقای پاپ این را بدانند که مسئله، مسئله‌ای نیست که من بتوانم بالشخصه حل کنم. ما بنای بر این نداریم که یک تحمیلی به ملتمان بکنیم و اسلام به ما اجازه نداده است که دیکتاتوری بکنیم. ما تابع آرای ملت هستیم. ملت ما هر طور رأی داد، ما هم از آنها تبعیت می‌کنیم. ما حق نداریم. خدای تبارک و تعالی به ما حق نداده است، پیغمبر اسلام به ما حق نداده است که ما به ملتمان یک چیزی را تحمیل بکنیم. بله ممکن است گاهی وقت‌ها ما یک تقاضایی از آنها بکنیم؛ تقاضای متواضعانه، تقاضایی که خادم یک ملت از ملت می‌کند. لکن اساس این است که، مسئله دست من و امثال من نیست و دست ملت است و ملت پشتیبانی از این کار را اعلام کرده است. به طوری که اگر اطلاع داشته باشید، رادیوها که اعلام می‌کردند، کلیاتش را که اعلام می‌کردند، انسان را خسته می‌کردند از اعلام‌های متعددی که بود».
منبع: (صحیفه امام، جلد ۱۱، صفحه ۳۴)

انتهای پیام

captcha