تحقق عدالت درمانی مبتنی بر مشاركت مردم بوده است
کد خبر: 3784058
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

تحقق عدالت درمانی مبتنی بر مشاركت مردم بوده است

گروه اجتماعی- معاون فرماندار یزد گفت: حمايت و مشارکت‌های مردمی نقشی مؤثر در جهت گسترش خدمات بهداشتی و تحقق عدالت درمانی به‌ویژه در چهار دهه انقلاب اسلامی داشته است.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی جعفري، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري يزد صبح امروز، 4 بهمن در نشست تصويب موسسه خيريه بیمارستان‌های افشار و شهيد رهنمون اظهار کرد: بهبود، جهت‌دهی و ساماندهي خدمات حوزه سلامت مهم‌ترین علت تشكيل مؤسسات خيريه در بیمارستان‌ها است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري يزد با اشاره به اقدامات چهل‌ساله انقلاب در حوزه‌های بهداشتي و درماني گفت: گسترش خدمات بهداشتي در طول چهار دهه انقلاب اسلامي بر كسي پوشيده نيست و مشارکت‌های مردمي نقشي بی‌بدیل در فرآيند توسعه واحدهای بيمارستاني و درماني داشته است.
وي حضور خيران را در بهبود و ارتقاي خدمات سلامت مطلوب ارزيابي کرد و افزود: در سال‌های پس از انقلاب، حمایت‌های مردمي و تشكيل سمن‌های سلامت‌محور در جهت تأمین و تجهيز مراكز درماني، نقشي مؤثر در ایجاد عدالت درماني و تحقق اهداف والاي جامعه پزشكي داشته است.
اين مقام مسئول بیان کرد: تأمین هزینه‌های دارو و درمان بیماران بی‌بضاعت، بیماران خاص و نیازمند و تقویت و توسعه برنامه‌های حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر رويكرد ديگر این مؤسسات از بدو تأسیس بوده كه اين مهم همچنان نيازمند همراهي است.
جعفري تعامل و ارتباط بين بخشي سازمان‌های سلامت‌محور را رويكرد ديگر اين سمن‌ها برشمرد و گفت: اين ارتباط می‌تواند ارتقاء سلامت در ابعاد فرهنگی، بهداشتی و درمانی را در بین آحاد مردم به دنبال داشته باشد.
یادآور می شود نمايندگان مؤسسات خيريه نيز در صحبت‌های خود مهم‌ترین هدف تشكيل انجمن‌های خيريه درون بيمارستاني را تكميل خدمات دولت در حوزه‌هایي كه كمتر به آن‌ها توجه شده است عنوان و رويكرد خود را منطبق بر سازمان‌دهی و نيازسنجي خدمات پزشكي موردنیاز شهروندان برشمردند.

انتهای پیام

captcha