فقرزدایی باید به‌صورت جدی در دستور کار نهادهای مسئول قرار گیرد
کد خبر: 3784075
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

فقرزدایی باید به‌صورت جدی در دستور کار نهادهای مسئول قرار گیرد

گروه اجتماعی- استاندار آذربایجان شرقی، گفت: فقرزدایی باید به‌صورت جدی در دستور کار نهادهای مسئول قرار گیرد و تلاش‌هایی که کمیته امداد در این راستا انجام می‌دهد نیز قابل تقدیر است.

فقرزدایی باید به‌صورت جدی در دستور کار نهادهای مسئول قرار گیرد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضاپورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار با مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، گفت: فقرزدایی باید به‌صورت جدی در دستور کار نهادهای مسئول قرار گیرد و تلاش‌هایی که کمیته امداد در این راستا انجام می‌دهد نیز قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه برای ریشه‌کن کردن فقر مطلق باید به‌صورت اساسی چاره‌اندیشی کرد، بیان کرد: وجود فقر در جامعه دردناک است و بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، باید یک ریشه‌یابی دقیق در این زمینه صورت گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اهتمام جدی در راستای توانمندسازی محرومان، افزود: نیت‌های خیرخواهانه خیران باید به سمت ایجاد شغل و درآمد پایدار برای مددجویان نهادهای حمایتی هدایت شود تا به خودکفایی برسند.

محمدکلامی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی هم در این دیدار با بیان اینکه کمیته امداد خدمات خود را متناسب با نیازهای جامعه به‌روزرسانی کرده است، افزود: اعتلای فرهنگی خانوارها و آموزش و اشتغال مددجویان، مهم‌ترین رویکرد این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه تنوع شغل‌‌های ایجاد شده برای مددجویان، از 48 به 75 نوع شغل افزایش یافته است، افزود: بنا به گزارش کارگروه اشتغال استان، کمیته امداد دستگاه برتر استان در زمینه اشتغال‌زایی است.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی نسخه‌خوانی و پرستاری از سالمندان برای کمک به اشتغال بانوان مددجو خبر داد و گفت: مشاغل دیگری همچون راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی، پرورش شتر، کاشت زعفران در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و توجه به مشاغل دانش‌بنیان از دیگر رویکردهای کارآفرینی کمیته امداد استان است.

کلامی با بیان گزارش عملکرد کمیته امداد در ساخت مسکن، تاکید کرد: تا سال آینده هیچ مددجوی روستایی فاقد مسکن و تا سه سال آینده هیچ مددجوی شهری فاقد مسکن نخواهیم داشت.

انتهای پیام

captcha